۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۳۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

ملت‌های منطقه با الگوبرداری از استکبارستیزی امام، جلوی مستکبران ایستاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه استکبار ستیزی امام خمینی (ره) را الگوی حرکت های ضد استکباری ملت های مسلمان منطقه دانست و گفت: امام راحل (ره) با جرأت دادن به ملت‌های مسلمان و اعتلای قدرت روحی آنها توانست روحیه ضد استکباری ملت ها را برانگیزد.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، حجت الاسلام عبدالحمید بنابی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل (ره) در اردبیل با بیان اینکه امام راحل(ره) با اشاعه اندیشه ناب اسلام، دین را تجدید حیات بخشید و با قدرت و صلابت ایمانی جلوی مستکبران و مستبدان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این الگوی بی‌نظیر را در قالب حرکت بیداری اسلامی شاهد هستیم که در یک بسته قابل قبول و قابل عرضه به دنیا به عنوان اندیشه نورانی امام مورد توجه است.

 

وی افزود: در حالی که هیچ کس جرأت نداشت به نظام شرق و غرب چیزی بگوید، امام راحل(ره) این سرحد استبداد را شکست و با جرأت دادن به ملت‌های مسلمان و اعتلای قدرت روحی آنها توانست شعار مرگ بر آمریکا و استکبار را در جامعه اسلامی نهادینه کند.

 

حجت الاسلام بنابی، با بیان اینکه همه بشریت حتی برخی از منحرفان امروز جامعه ما به اصل مهدویت و انتظار اعتقاد راسخ دارند و منتظر پایان گرفتن ظلم و ستم و تعدی در دنیا به دست امام منتظر هستند، افزود: در آشفته بازار دنیا امام راحل(ره) در حالی که با جرأت و جسارت دم از مبارزه با مستبدان سر می‌داد، نهضت خود را آغاز کرد به طوری که امروز پیامدها و آثار این نهضت و قیام امام راحل(ره) را به خوبی در دنیا شاهد هستیم.

 

خطیب توانمند خطه آذربایجان گسترش فرهنگ دینی، ارزشی و معنوی را در جامعه در سایه نهضت امام راحل یادآور شد و گفت: در حالی که پیوستگی سیاست و دیانت شعار امام راحل بود و غرب با آن در ستیز بوده است امروز شاهد آن هستیم که در دانشگاه‌های آمریکا به اذعان خود آنها کلاس دینی و معنوی بوده که این نقطه غرور و عظمت نهضت امام است.

 

وی بیان داشت: شاید امروز چهره و شخصیت امام راحل به صورت گسترده متبلور و شناخته شده نباشد اما به یقین آیندگان اندیشه امام راحل(ره) را بهتر می‌شناسند همانطوری که قدر و منزلت امام علی (ع) در زمان خود شناخته نشد.

 

حجت الاسلام بنابی جهاد و مبارزه امام راحل(ره) را نمودی از قیام‌الله با مبنای عقلانی، منطقی و دینی و اسلامی دانست و گفت: بعد از 1400 سال از حاکمیت اسلام و پس از ائمه اطهار (ع) این حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود که بشریت را از گمراهی‌ها و فساد و تباهی نجات داد.

 

وی بیان کرد: هر چند ما در کشور با مشکلات به ویژه تنگناهای اقتصادی روبه‌رو هستیم اما باید به نقطه‌ای فکر کنیم که اگر امروز حاکمیت مستبدان و نظام شاهنشاهی در این کشور ادامه داشت چه بر سر ما می‌آمد و ما امروز در چه نقطه‌ای از ذلت و خواری قرار گرفته بودیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، حرکت دشمن را در بر هم زدن نظام اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی و معنوی جامعه با تبلیغ و ترویج فحشا و فساد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای دانست و افزود: ‌تبلیغات مسموم ماهواره‌ای دشمن امروز حتی به داخل خانه‌های ما رسیده که باید مراقب باشیم تا زمینه انحطاط و فروپاشی نظام اجتماعی ما فراهم نیاید.

 

حجت الاسلام بنابی با اشاره به پیشرفت های مختلف ایران اسلامی در سال های پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیشرفت‌های کشور در حال حاضر قابل قیاس با گذشته نیست و آنهایی که معتقدند این پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید به خودی خود پیش آمده سخت در اشتباه هستند چرا که همه این پیشرفت‌ها در سایه و بستر حاکمیت اسلامی به دست آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط باید قدر و منزلت نظام اسلامی را بدانیم و اجازه ندهیم تا دشمن بخواهد حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به هر نحوی زیر‌ سوال ببرد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات