۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۷۳۴

فضیلت عبادت در مسجد جمکران و احکام خاص آن

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که خداوند در روی زمین بعضی از مکان‌ها را نسبت به سایر مکان‌ها قداست و شرافت خاصی بخشیده است، گفت: مسجد مقدس جمکران هم از این مکان‌های مقدسه است که ثواب عبادت در آن بی‌شمار بوده و برای عبادت خداوند در این مکان زمان خاصی بیان‌نشده است.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ذوالنور، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در در حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که خداوند در روی زمین بعضی از مکان‌ها را نسبت به سایر مکان‌ها قداست و شرافت خاصی بخشیده است، اظهارداشت: مسجد مقدس جمکران هم از این مکان‌های مقدسه است که ثواب عبادت در آن بی‌شمار بوده و برای عبادت خداوند در این مکان زمان خاصی بیان ‌نشده است.

 

وی افزود: در آیات و روایات زمان خاصی برای عبادت در مسجد مقدس جمکران ذکر نشده و انسان در هر اوقاتی که توانست می‌تواند به این مسجد رفته و اعمال عبادی این مکان مقدس را به ‌جا آورد؛ برای عبادت در این مسجد مقدس ثواب خاصی بیان‌شده است.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که در مورد چله ‌نشینی در مسجد مقدس جمکران هم در جایی حدیثی بیان‌نشده است، اظهار کرد: از آنجایی‌که عبادت در این مسجد ثواب زیادی دارد قطعاً چله ‌نشینی و رفتن به این مسجد به ‌صورت مستمر می‌تواند در افزایش ثواب معنوی و سنگین شدن توشه اخروی انسان مؤثر باشد.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور ادامه داد: در مسجد جمکران هم مانند سایر مساجد انسان با عذر شرعی نمی‌تواند وارد این مسجد شود و انسانی که عذر شرعی دارد تنها می‌تواند وارد مکان‌هایی شود که حکم مسجد ندارد.

 

وی با بیان این‌که تمامی شبستان‌ها و رواق‌های مسجد مقدس جمکران حکم مسجد را دارند، افزود: فرقی نمی‌کند که انسان نماز این مسجد و نماز امام زمان(عج) را در کدام قسمت از این مسجد بخواند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که نماز مسجد مقدس جمکران از نمازهای مستحبی است، تصریح کرد: نماز در این مسجد هم مانند سایر نمازهای مستحبی احکامی دارد که برای مثال اگر در نماز به ارکان آن افزوده شود طبق نظر بیشتر علما اضافه شدن به ارکان نماز مانعی ندارد و می‌توان نماز را ادامه داد.

 

وی تصریح کرد: اما طبق نظر علما اگر زمانی از ارکان این نماز کم شود انسان طبق نظر علما می‌تواند برگردد و این نماز را بخواند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که انسان باید همواره به یاد امام عصر بوده و خود را در محضر ایشان احساس کند، یادآور شد: تمامی مکان‌ها باید برای ما مانند مسجد مقدس جمکران باشد و حضور امام زمان و مشکلات ایشان را به ما یادآوری کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات