۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۶۴۳۲۹
در حسینیه جماران؛

مراسم روز میثاق فرهنگیان با حضرت امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم روز میثاق فرهنگیان با حضرت امام خمینی (ره) بعداز ظهر امروز در حسینه جماران تهران برگزار شد.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،کفاش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در روز میثاق فرهنگیان با حضرت امام خمینی (ره) که بعد از ظهر شنبه 9 خرداد ماه در حسینه جماران برگزار شد، با اشاره به سالگرد ملکوتی امام (ره) در اولین روز هفته بزرگداشت امام (ره) گفت: جمع حاضر از کمیته فرهنگیان شهر و استان تهران و دانشگاه فرهنگیان برای تجدید عهد و میثاق با امام (ره) حضوری یافته‌اند.

 

وی با بیان اینکه این انقلاب بی نام امام انقلاب اسلامی در هیچ جای جهان شناخته نشده است، گفت: به لحاظ تکلیف الهی ترویج اندیشه های امام را وظیفه خود می دانیم و کمتر کتاب درسی است، یاد امام خمینی(ره) را نداشته باشد و کتاب های تخصصی علوم انسانی نهضت امام خمینی(ره) را در خود گنجانده است.

 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نام امام خمینی(ره) در مراکز پژوهشی و زندگی و تصاویر او الهام بخش فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی سیره امام خمینی(ره) و داستان زندگی ایشان تا رحلت‌شان برای فرهنگ سازی در آموزش پرورش تشریح شده است.

 

کفاش چاپ و انتشار مجلات رشد و سایر نشریات دیگر آموزش و پرورش را تشریح مفاهیم اندیشه امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: سیره امام خمینی (ره) زبان های مختلف در درون خود دارد و تدریس وصیت نامه ایشان در دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.

 

وی با اشاره به همکاری انتشارات های آموزش و پرورش از جمله انتشارات مدرسه، انتشارات تربیت و پیوند با مؤسسه نشر و آثار امام خمینی(ره) گفت: دانش آموزی کردن زندگی امام خمینی‌(ره) برای درک بهتر دانش اموزان از اعتقادات ایشان، فعالیت مستمری است و استفاده از منشور دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) از برنامه های مستمر وزارت آموزش و پرورش است.

 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زندگی بانوی انقلاب و همسر بزرگوار امام خمینی(ره) الگوی مناسب برای دانش آموزان خواهر است، اظهار داشت: کتاب‌هایی در این زمینه با ایشان که یار امام خمینی (ره) بوده اند چاپ شده است.

 

کفاش برپایی اردو های زیارتی به تهران برای تجدید میثاق با امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: همچنین برپایی اردوی بازدید از حسینه جماران  و ارتباط با این مرکز معنوی از توفیقات آموزش پرورش است.

 

وی در پایان با اشاره به این سخن مقام مقام رهبری که فرمودند: این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست، گفت: از این رو باید بیشتر اطلاعات خود را نسبت به شناخت ایشان بالا ببریم./818/پ203/ح

ارسال نظرات