۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۶۴۱۶۳

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری پنجمین همایش انتظار ویژه برنامه میلاد امام زمان همزمان با ولادت حضرت قائم، انتصاب رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و رونمایی از کتاب کنار رود ماین از جمله اخبار کوتاه فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جعفر ترکیان فر دبیر همایش گفت: ظرفیت و فضای آماده و مهیای جامعه مسؤولیت ما را دو چندان کرده است، از این رو وظیفه داریم آنها را در مسیر صحیح و صراط مستقیم که همان راه ائمه هدی است قرار دهیم و تمام هدف و تلاش از برگزاری چنین همایشی باید برای این باشد که تربیت و اعتقادات دینی را ارتقا دهیم.

 

وی با بیان این که  انتخاب برنامه های یک همایش باید به صورت کارشناسی و هدفمند باشد یادآور شد: کمیته مرکزی تولید محتوا هیأت شهدای کاشان درب یلان با برگزاری چندین جلسه فشرده با حضور کارشناسان دینی تلاش کرد و انتخاب سخنران و تولید محتوا همایش به دور از سطحی نگری باشد و آنچه در این همایش ارائه می شود قدم در جهت تبیین و تعمیق فرهنگ در انتظار در کلیه سطوح جامعه باشد.

 

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: ما مسلمانان وظیفه داریم وجود مقدس حضرت مهدی و فلسفه انتظار را با توجه لایه های مختلف جامعه تبیین کنیم و البته نباید تنها به همایش اکتفا کنیم و فرهنگ انتظار در تمام روزهای سال و کلیه برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

نخستین آزمون به سازی مداحان عتبات درکاشان برگزار شد

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان گفت: نخستین آزمون کتبی طرح به سازی مداحان عتبات عالیات با حضور 118 مداح اهل بیت(ع) و با نظارت نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان برگزار شد.

 

محمدباقر خندان رییس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان گفت: در این آزمون که جمعه 8 خردادماه در دبیرستان صفاری کاشان برگزار شد، شرکت کنندگان به یکصد پرسش چهار گزینه ای در مدت یکصد دقیقه از محتوای 5 کتاب معرفی شده پاسخ دادند.

 

خندان با اشاره به اینکه این آزمون در 17 حوزه امتحانی در سطح کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حوزه امتحانی کاشان، افزون بر مداحان این شهرستان، مداحان شهرستان های آران و بیدگل و نطنز نیز حضور داشتند.

 

وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح به سازی مداحان عتبات از سوی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح ‌بندی می‌شوند.

 

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان، ارتقا و روزآمد سازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق و سطح ‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت‌ بخشی در اعزام را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد.

 

خندان افزود: شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی از جمله مراحل تعیین وضعیت مداحان است و تنها مداحانی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد که این مراحل را گذرانده باشند و نمره قبولی را کسب کنند.

 

وی یاد آورشد: در حال حاضر تعداد 385 مداح و شاعر آیینی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ساماندهی شده اند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان منصوب شد

طی حکمی از سوی حجت الاسلام  حبیب رضا ارزانی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان، مصطفی جوادی مقدم به سمت ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان منصوب شد.

 

در متن این حکم آمده است، نظر به تجربه و تعهد جناب عـالی، به موجب این ابلاغ به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان منصوب می‌شوید.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان در ادامه این حکم گفته است، بدون شک هم افزایی و تعامل با دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و هنری می تواند در اثر گذاری و ارتقا سطح فعالیت ها مفید واقع شود و انتظار می رود در این زمینه از توان و تجربه خود بهره گیرید و با استعانت از ایزد منان و بهره گیری از عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی با هماهنگی و همکاری با مسؤولان، همکاران و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان در پیشبرد فعالیت های آن مجموعه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشید.

 

رونمایی از کتاب کنار رود ماین

رونمایی از کتاب کنار رود ماین نوشته نسرین ارتجایی و براساس زندگی سردار شهید علی آزادپور برگزار شد.

 

در مراسم رونمایی از این کتاب در محل انتشارات و فروشگاه ساربوک که با حضور منتقدان، شعرا، نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات برگزار به بررسی و نقد این اثر پرداخته شد.

 

این برنامه با همکاری انتشارات ساربوک، موسسه فرهنگی هنری شهید صیادیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات