۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۶۴۱۲۷
کارشناس مذهبی:

تقویت انقلاب اسلامی وظیفه شیعه در عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: کسانی که منتظر امام زمان هستند باید رابطه خود را با انقلاب اسلامی تقویت کنند چون حکومت جمهوری اسلامی با حکومت امام زمان(عج) شباهت زیادی از جمله ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم دارد.
سيد رضا واجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید رضا واجدی کارشناس مذهبی جمعه شب در سومین شب از برنامه شمیم ظهور در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان با تبریک اعیاد شعبانیه یکی از وظایف و مهم ترین وظیفه شیعه در عصر غیبت را تقویت نظام جمهوری اسلامی  ایران دانست و تأکید کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک کشور قدرتمند جهانی شود و قدرت خود را بر دنیا دیکته کند به ظهور امام زمان نزدیک شده ایم.   

 

وی یادآور شد: اگر چند کشور دیگر مانند جمهوری اسلامی براساس اسلام عاشورایی و فرهنگ مهدویت تشکیل شود دیگر دلیلی وجود نخواهد داشت امام زمان ظهور نکند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی تبدیل به یک قدرت جهانی شود امام زمان خواهد آمد البته نه برای حکومت که یکی از وظایف امام زمان که کمترین شأن ایشان است حکومت داری است.

 

به گفته وی کسانی که منتظر امام زمان هستند باید رابطه خود را با انقلاب اسلامی تقویت کنند چون حکومت جمهوری اسلامی با حکومت امام زمان شباهت زیادی از جمله ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم را دارد.

 

واجدی یادآور شد: امروز نظام جمهوری اسلامی با کشور ظالم و مستکبر جهان درگیر است و زمان حکومت ولی عصر نیز با ظالمان و مستکبران درگیر خواهد بود، از این رو مبارزه ائمه اطهار و امامان با ظالمان دوران بود و مبارزه امروز جمهوری اسلامی نیز با ظالمان دوران است.

 

وی افزود: وظیفه امروز ما این است فرزندان خود را تشویق به علم کنیم تا بتوانند داروهایی را که در انحصار دشمن است را با تولید در داخل از انحصار دشمن خارج کنیم و اگر در این زمینه خوب درس بخوانیم مانند شهید علی محمدی را خواهیم داشت که مو را بر تن اسرائیل راست می کرد.

 

این کارشناس مذهبی گفت: ما باید خوب درس بخوانیم و انقلاب اسلامی ایران را از درون تقویت کنیم و این یکی از وظایف ما در عصر غیبت است، از این رو دشمن همه تلاش خود را برای سقوط حکومت اسلامی به کار گرفته است و این نشانه صداقت حکومت اسلامی ایران است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که حضرت آیت‌الله جوادی آملی می گوید اگر راه وسوسه بسته می شد کسی نمی توانست گناه کند و عبادت یک طرفه می شد گفت: اگر همه مؤمن می شدند تکلیف معنایی نداشت چون حیوانات نیز تکلیف ندارند و به غیر این که هستند نمی توانستند باشند.

 

واجدی در توضیح این که اگر همه مؤمن بودیم چه اتفاقی می افتاد گفت: اگر شب نبود، چیزی به نام روز وجود نداشت، از این رو زمانی می گوییم شب که روز هم وجود داشته باشد و زمانی می گوییم کوه که دره معنا داشته باشد و زمانی طلا معنا پیدا می کند که سنگ و چوب و آهن وجود داشته باشد.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: اگر همه مؤمن بودیم، مؤمن معنا نداشت بنابراین کسی هم نمی تواند از طرف خدا و یا ولی خدا کسی را تغییر دهد، از این رو در آخر الزمان همه مؤمن خواهند شد اما نه به این معنا که همه مؤمن واقعی باشند.

 

واجدی بیان کرد : شمشیر امیرمومنان بالای سرکسانی بود که نمی گذاشتند حق به گوش مردم برسد و امیر مومنان با کسانی می جنگید که حق و باطل را قاطی کرده بودند و حضرت ابراهیم نیز با نمرود می جنگید تا حرف خدا به گوش بت پرستان برسد.

 

شایان ذکر است، برنامه شمیم ظهور امام زمان همراه با نمایشگاه به همت کانون فرهنگی نینوا به مدت یک هفته تا نیمه شعبان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان و با حضور سخنرانان و کارشناسان در امر مهدویت، همراه با نقد کتاب برگزار می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات