۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۶۳۹۷۹
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

راه های دوازده گانه ارتباط با امام زمان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در زمان غیبت چگونه می توان با امام زمان ملاقات کرد، گفت: در کتابی که در این باره نوشته ام دوازده راهبرد ارتباط با امام زمان تعریف شده است که دوازدهمین راه بیداری است.
حجت الاسلام سيد مهدي مجتهد سيستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مهدی مجتهد سیستانی استاد حوزه علمیه پنحشنبه شب در دومین شب از برنامه شمیم ظهور در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان گفت: اولین راه ارتباط با امام زمان، تفکر پیرامون وجود مبارک ایشان است که در اسلام در باب تفکر خیلی تأکید شده است و بیان شده است لحظه ای فکرکردن از 70 سال عبادت بهتر است.

 

وی افزود: تفکر پیرامون همه چیز آزاد شده است تنها در دو مورد یکی در باره وجود خدا که در روایات بسیاری آمده است و دیگری در مورد گناهان شیطانی تفکر نهی شده است.

 

به گفته وی، اگر ما بخواهیم در مورد امام زمان تفکر نتیجه گرا داشته باشیم باید با استفاده از کتب و مطالعه آگاهی های خود را در این باره افزایش دهیم که یکی از این کتاب هاصحیفه مهدیه است که دعاها و صلوات های مربوط به امام زمان در این کتاب است.

 

حجت الاسلام مجتهد سیستانی از کتاب مهیار المکارم به عنوان یکی دیگر از این کتاب ها نام برد و یاد آورشد: در این کتاب، دعا کردن برای امام زمان به ترتیب حروف الفبا آمده است که بخشی از این کتاب شباهت های ائمه اطهار را با امام زمان را بررسی کرده است.

 

وی همچنین،کتاب کمال الدین را به عنوان یکی دیگر از کتاب هایی نام برد که در باره امام زمان به چاپ رسیده است، این کتاب به دستور امام زمان توسط مرحوم شیخ صدوق نوشته شده است که عمده شبهات آن زمان را مطرح و آنها را رد کرده و جواب داده است.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: کتاب دادگسترجهان آیت الله امینی نیز عموم شبهات روز را سعی کرده است به صورت مناظره بین یک سنی و یک شیعه را بیان کند که از این کتاب 12 اشکال گرفته شد اما آنها نپذیرفت که یکی از اشکالات آن رد کردن دجال است که این دجال یک گروه است و یا تفکر است و این یکی از کتاب های نفیس است.

 

حجت الاسلام مجتهد سیستانی راه دوم ارتباط با امام زمان را حرف زدن با امام زمان دانست و با اشاره به این که انسان موجود اجتماعی است و دوست دارد با دیگران از غم ها و شادی های خود حرف بزند گفت: برخی از صحبت ها را نمی توان در هرجایی گفت اما می توان به امام زمان گفت و با او صحبت کرد و ارتباط قلبی برقرارکرد با این ذهنیت که او حرف های ما را می شنود.

 

وی از ارتباط قلبی به عنوان سومین راه ارتباط با امام زمان یاد کرد و گفت: ارتباط قلبی بر عکس ارتباط زبانی نیاز به صحبت کردن زبانی نیست بلکه آنچه را که در قلب انسان است با ارتباط درونی  بیان می کند و این ارتباط قلبی درونی می تواند ما و امام زمان دو طرفه باشد.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: راه چهارم ارتباط با امام زمان  نامه نوشتن به امام زمان است  و آنچه را به عنوان دل نوشته با امام زمان خود در میان می گذارد در دفترچه یادداشتی ثبت و ضبط کند و وصیت کند بعد از مرگ خودش همراه با او دفن کنند تا سندی برای ارتباط او امام زمان خودش باشد.

 

حجت الاسلام مجتهد سیستانی پنجمین راه ارتباط با امام زمان را برگزاری مجالس ذکر برای امام زمان در قالب مجالس جشن تولد امام زمان و حتی مجالس روضه دانست و یاد آورد شد: امام زمان درد دل زیادی دارد.

 

شایان ذکر است، برنامه شمیم ظهور امام زمان همراه با نمایشگاه توسط کانون فرهنگی نینوا به مدت یک هفته تا نیمه شعبان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان و با حضور سخنرانان و کارشناسان در امر مهدویت، همراه با نقد کتاب برگزار می شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات