۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۲۸۷۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی مطرح کرد:

حماسه سوم خرداد؛ نقطه عطف تحولات سیاسی و نظامی خاورمیانه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر به اندازه ای اهمیت داشت که به نقطه عطف تحولات سیاسی و نظامی خاورمیانه تبدیل شد.
سوم خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست شورای اداری این نهاد، با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: فتح خرمشهر زمینه ساز پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام در جبهه سیاسی و نظامی دفاع مقدس شد.

 

وی با بیان این که حماسه سوم خرداد ماه سال 61 نقطه عطف تحولات سیاسی و نظامی منطقه خاورمیانه بود، افزود: سالروز این حماسه بزرگ فرصت مناسبی برای انتقال ارزش ها و آرمان های شهدا به نسل های جدید بوده و می بایست از این فرصت استفاده شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به این که فتح خرمشهر سبب اقتدار ایران اسلامی و افزایش اعتماد به نفس و قدرت ملت مسلمان شد، اظهار کرد: حماسه سوم خرداد موجب تغییر رویه دشمنان در تصمیم گیری های خود در زمینه تهاجم نظامی به ایران اسلامی شد چرا که پس از این حماسه، دشمنان کشور ما را به عنوان قدرت منطقه ای پذیرفته و مطمئن شدند که نمی توانند از طریق نظامی خللی در اراده راسخ جامعه اسلامی ایران به وجود آورند.

 

ثابت قدم وحید با بیان این که اخلاص رزمندگان ایرانی و امام خمینی(ره) و نیز مددهای الهی سبب آزادسازی خرمشهر شد، خاطرنشان کرد: این روحیه بزرگ بعد از فتح خرمشهر نیز تا پایان دفاع مقدس باقی ماند که نتیجه آن حراست و حفاظت از کیان مملکت و ندادن حتی یک وجب خاک به دشمنان بود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی هنری اجرا شده در استان در مناسبت های مختلف، همدلی و هماهنگی موجود در بین متولیان فرهنگی استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: مؤفقیت در برنامه های فرهنگی در گرو همدلی، صمیمیت و همگرایی نیروهای فعال در عرصه فرهنگ استان است.

 

دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی خراسان شمالی همچنین با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان و مصوبات این سفر، اظهار کرد: اجرای مصوبات مزبور جهش بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر استان ایجاد می کند.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به این که برگزاری جشنواره سراسری سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی یکی از مصوبات این سفر بود، اضافه کرد: افزون بر این راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی از دیگر مصوبات مهم این سفر بود که نقش زیادی در ارتقای بعد فرهنگی و مذهبی استان خواهد داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با تشریح برنامه های فرهنگی هنری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در استان، اظهار کرد: باید با زنده نگاه داشتن یاد و نام امام راحل، آرمان ها، اندیشه ها و ارزش های انقلابی و اسلامی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به نسل های جدید جامعه منتقل شود.

 

وی، برگزاری شب شعر ارتحال، تهیه و توزیع پوستر، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی برای توزیع بین زائران مرقد مطهر امام(ره)، برگزاری مسابقه وصیت نامه امام راحل(ره)، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب ویژه نهضت امام خمینی(ره) و برگزاری نمایشگاه امام شناسی را برخی از برنامه های شاخص کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در این استان برشمرد.

 

ثابت قدم وحید اضافه کرد: همچنین تبلیغات و فضاسازی اماکن عمومی و خیابان ها، اعزام فعالان طرح صالحین به بارگاه امام راحل، برگزاری نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و نشست های بصیرتی، برگزاری برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) در مساجد و غیره برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده به مناسبت این ایام هستند./9314/پ202/ب5 

ارسال نظرات