۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۶۱۸۸۸

برگزاری دوره شیعه‌شناسی در دانشگاه پالرمو ایتالیا

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی شیعه‎شناسی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در پالرمو ایتالیا در حال برگزاری است.
ايتاليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین دوره آموزشی ایران‌شناسی (معرفی زبان فارسی و شیعه‌شناسی) از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در دپارتمان مطالعات عربی و اسلام‌شناسی دانشگاه «پالرمو» آغاز شده است.

 

این دوره به وسیله عباسعلی شاملی، استاد جامعة المصطفی(ص) العالمیه در 18 جلسه ارائه می‌شود و به معرفی شیعه‌شناسی در کنار زبان و ادبیات فارسی در دوره فوق لیسانس و دکترای این دانشگاه، می‌پردازد.

 

قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا، با دعوت رسمی از سوی دپارتمان مطالعات عربی و اسلام‌شناسی دانشگاه پالرمو در ایالت «سیسیل» ایتالیا، به شهر پالرمو سفر و ضمن بازدید از این دانشگاه، با لاگاللا، رییس دانشگاه پالرمو در ایتالیا دیدار کند.

 

در این دیدار روابط دوجانبه بر اساس یادداشت تفاهمی که در سال 2013 میلادی بین دانشگاه پالرمو و پژوهشکده علوم اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری کشورمان به امضا رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه همچنین پلیتری، رییس مطالعات عربی و اسلامی دانشگاه پالرمو از تعامل رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا با دانشگاه پالرمو به‌منظور برگزاری دوره‌های شیعه‌شناسی و زبان فارسی در دانشگاه پالرمو در سال‌های 2013 ،2014 و 2015، برگزاری هفته فیلم و نشست سینمای معنوی در سال 2014 و همچنین ایجاد تعامل بین این دانشگاه و دانشگاه شیراز و دانشگاه المصطفی در قم، قدردانی کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات