۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۶۱۷۷۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

تبلیغ و رساندن پیام اهل بیت رسالت اصلی مداحان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که وظیفه مداحان و شعرای آیینی، تبلیغ و رساندن پیام است که این وظیفه در راستای اقدامات انبیاء، ائمه و علما است، افزود: مداحان در مجالس مراقب باشند که هر مطلبی را ادا نکنند و با رعایت همه مسائل، الگوی کامل اخلاقی در جامعه باشند.
رييس اداره تبليغات اسلامي نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا امروز در نخستین جلسه مجمع الذاکرین نکا با عنوان «ستایشگران نور» اظهار داشت: مداحان و شاعران آیینی باید مراقب اعمال، گفتار و رفتار خود در جامعه باشند تا به عنوان الگو در جامعه قلمداد شده و جامعه از آنان الگوبرداری کند.

 

وی با بیان این که وظیفه مداحان و شعرای آیینی، تبلیغ و رساندن پیام است که این وظیفه در راستای اقدامات انبیاء، ائمه و علما است، افزود: مداحان در مجالس مراقب باشند که هر مطلبی را ادا نکنند و با رعایت همه مسائل، الگوی کامل اخلاقی در جامعه باشند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: یک مداح باید مسؤولیت شناس باشد و در مراحل مختلف در جامعه با زمان‌شناسی و مسؤولیت پذیری برای اسلام و مسلمین گام برداشته و با ولایت‌مداری برای افزایش بصیرت دینی تلاش کند.

 

حجت‌الاسلام الیاسی گفت: این کشور متعلق به اهل بیت(ع) است و باید ارزش‌های دینی مورد احترام همه باشد و مداحان باید توجه به این مسأله را در دستور کار خود قرار داده و خود و خانواده خود را ملزم به حفظ ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی کنند.

 

وی با بیان این که هر شعری نباید در مداحی‌ها قرائت شود، خاطر نشان کرد: شعرهای دست دوم و سوم باید از فیلتر کانون مداحان بگذرد و تا کانون مداحان برای قرائت شعری در مداحی‌ها، اعلام نظر نکرده نباید مداحان ما به شعرخوانی و مداحی با استفاده از این اشعار بپردازند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: مداحان ما باید الگوی کامل برای جامعه باشند و مسلح به اخلاق، احکام، تاریخ و ظواهر دینی و اسلامی باشند و مداحی که جوابگوی احکام ابتدایی جامعه نیست، اخلاق‌مداری را در دستور کار ندارد، به تاریخ نسبی مسلط نیست و ظواهر مداحی را حفظ نمی‌کند، نباید در مداحی بماند.

 

رییس کانون مداحان نکا نیز در این مراسم با بیان این که بیداری اسلامی برگرفته از منابر علما و مداحان است، اظهار کرد: امروز کشورهای مختلف اسلامی در دنیا به پشتوانه انقلاب اسلامی ما به بیداری اسلامی رسیدند و پیام بیداری اسلامی در همه کشورها برگرفته از پیام امام و رهبری جامعه ما است.

 

محمد برزگرنژاد زرندینی، پیوند عمیق بین مردم و امام را مهم‌ترین عامل پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز هم باید این پیوند ناگسستنی بین مردم و مقام معظم رهبری وجود داشته باشد و مداحان در این راستا با تلاش بیشتری نسبت به گذشته اطلاع‌رسانی کرده و در ترویج شعائر دینی و اسلامی تلاش همه‌جانبه انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه معیار مداحان در مداحی، ولایت و رهبری است، خاطر نشان کرد: همه اهداف و برنامه‌های ما قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت و رهبری است و هر کس از هر جناحی ولایت را قبول داشته باشد مورد قبول است و موضع‌گیری با ولایت را برنمی‌تابیم.

 

رییس کانون مداحان نکا در ادامه با اشاره به این که این شهرستان از نظر ذاکر، مداح و شعرای آیینی از جمله شهرستان‌های غنی استان مازندران است، یادآور شد: مداح سنتی خوان و هیئتی خوان خوب در شهرستان داریم که باید این مداحان شناسایی و بکارگیریب شوند و در مراسم‌های مختلف از حضور آنان بهره‌برداری مناسب انجام شود.

 

برزگرنژاد با بیان این که شعرای آیینی نکا گمنام واقع شده‌اند، افزود: باید شعرای ما که دارای آثار بسیار ارزشمند در مسائل دینی، ارزشی و آیینی هستند شناسایی و از اشعارشان در مداحی استفاده شود و با شناسایی جوانان مداح و شاعر آیینی، پرچم به دشت جوانان سپرده شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات