۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۶۱۲۲۳
دانش آموخته مرکز تخصصی علامه امینی:

مبعث نوید حکمت، معرفت و اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصلی نژاد گفت: هنر نبی مکرم اسلام(ص) و معارف ناب محمدی(ص) این بود که دین اسلام در محیط جاهلیت و در میان قدرت های بزرگ آن روز، امپراتوری ایران و روم ظهور یافت و در کمتر از نیم قرن نیمی از دنیای متمدن متأثر از دعوت پیامبر اسلام(ص) بود.
مبعث

حجت الاسلام سیدودود اصلی نژاد، دانش آموخته مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن سالروز مبعث رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: گستره‌ رسالت نبی مکرم اسلام(ص) برای بشریت؛ تمام جهان است، چنانچه می فرماید؛ «رحمه للعالمین» نوید حکمت، معرفت و اخلاق است، رسالت نبی مکرم اسلام با اقرأ آغار می شود؛ «إقرء باسم ربّک الّذی خلق».


وی با بیان این‌که رسالت رسول گرامی اسلام در حقیقت با «ادع إلی سبیل ربّک بالحکمة و الموعظة الحسنة» ادامه یافت، گفت: بنابراین رسالت نبی مکرم اسلام همراه با حکمت و معرفت بود، بر خلاف آنچه ک
ه در متن زندگی غربیان از تضاد بین علم و دین مطرح و معنا پیدا کرده است، دین الهی دین حکمت و معرفت است چنانچه می فرماید؛ «وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء کُلَّهَا ... ».


حجت الاسلام اصلی نژاد با اشاره به این‌که دین اسلام با فریضه دانستن علم آموزی بر هر مسلمانی، جایگاه و ارزش علم آموزی را به نهایت رساند، اذعان داشت: رسالت نبی مکرم اسلام(ص) در محیطی که پیرامون آن تمدن هایی که توأمان با علم به فراخور زمان خود بودند، مبعوث شد، تمدن هایی که نظم و ترتیب را زیر نظر حکومت های مطلقه با خود داشت.


وی ادامه داد: اما آنچه در این میان مفقود و گمشده بشریت بود، عدالت، انسانیت و فضیلت بود، یعنی محیط فضیلت انسانی، محیط رحم و مروّت و محیط عدالت چیزی که نیاز قطعی بشریت بود؛ آنچه مردمِ آن روز کم داشتند، عدالت و فضائل اخلاقی بود.


دانش آموخته مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز تصریح کرد: بعث نبی مکرم اسلام(ص) در حقیقت برافراشتن پرچم عدالت و اخلاق بود چنانچه می فرماید؛ «بعثت لأتمّم مکارم الاخلاق» و خداوند متعال در خطاب به ایشان می فرماید؛ «و ما أرسلناک الّا رحمة للعالمین» یعنی همه چیزهایی که بشر، در همه زمان‌ها، در همه شرایط و در هر نقطه عالم، به آن نیاز دارد، در این بعثت گنجانده شده است.


وی با بیان این‌که معارف اسلام نیاز امروز بشریت است و ما مسلمانان در معرفی و ارائه یک الگوی مناسب تقصیر داریم، خاطرنشان کرد: انسان قرن بیست و یک با وجود تمامی داعیه ها و ادعاها و پیشرفت هایی که دارد در حقیقت به همان فضای بعثت باز گشته است، انقلاب اسلامی ایران در حقیقت مبعث معارف اسلام در میان قدرت های بی‌مهار استکبار است، استکبار می خواهد این شرایط را به یک حقیقت مبدل کند.


حجت الاسلام اصلی نژاد با اشاره این‌که انقلاب ما در حقیقت انفجار نور بود، تاکید کرد: هنر نبی مکرم اسلام(ص) و معارف ناب محمدی(ص) این بود که دین اسلام در محیط جاهلیت و در میان قدرت های بزرگ آن روز، امپراتوری ایران و روم ظهور یافت و در کمتر از نیم قرن نیمی از دنیای متمدن متاثر از دعوت پیامبر اسلام(ص) بود و انشاءالله می رود تا بار دیگر تمام دنیا در مقابل این معارف سرخم کند./854/ت303/ب4

ارسال نظرات