۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۵۸۷۵۴
مفتی مصر:

جهاد واقعی در دفاع از دین و مردم محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر اقدامات جریان‎های تروریست‎ها را جنایت در حق بشریت خواند و تصریح کرد که آنان به استمثار دین اسلام می‎پردازند.
شوقي علام مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر، امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ten» اقدامات جریان تروریستی موسوم به بیت المقدس در این کشور را محکوم کرد و گفت: اقدامات جریان‎های تروریستی موسوم به بیت المقدس و داعش، جهاد در راه خدا نیست بلکه جرم و جنایت در حق بشریت است.


وی افزود: جهاد حقیقی در دفاع از دین و ملت محقق می‎شود. این نوع جهاد در احکام اسلامی از عبادات به شمار می آید و هرکس در آن کشته شود از شهید محسوب می‎شود.


این عالم اهل سنت با انتقاد از استمثار تروریست‎ها از دین اسلام گفت: جریان‎های تروریستی از دین سوء استفاده کرده و به آثار فرهنگی صدمه وارد می‎سازند.


مفتی مصر بازنگری در گفتمان دینی را ضروری خواند و تصریح کرد: گفتمان دینی باید در همه زمان‎ و مکان‎ها بازنگری و  اصلاح شود.


وی کتاب‎های تاریخی و باستان شناسی را ثروت‎های ملی هر کشور توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: کتاب‎های تاریخی و باستان شناسی ثروت‎های هستند که از پدرانمان به عصر کنونی به ارث رسیده است./994/ب902/د

ارسال نظرات