۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۵۸۵۹۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

حضرت زینب الگوی مقاومت و پایداری در جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که سیره حضرت زینب(س) بهترین الگوی بهره گیری از فرهنگ مقاومت است، گفت: این بانوی گرانقدر توانست با مقاومت از مکتب نبوی و علوی پاسداری کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امشب در همایش رهروان زینبی که با حضور اعضای هیأت متوسلین چهارده معصوم(ع) شهرستان نکا و اقشار مختلف مردم آمل درآستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد، افزود: همه ائمه معصومین(ع) و فرزندان این بزرگواران نور واحد هستند اما آن طوری که در فرهنگ ما جا افتاده است بعضی مورد توجه ویژه قرار می گیرند که باید تلاش کنیم تا همه اهل بیت(ع) را معرفی کنیم.

 

وی با بیان این که معرفی همه اهل بیت(ع) نیازمند فرهنگ سازی است تا جلسات ائمه اطهار(ع) پرشور و عاشورایی برگزار شود، بیان داشت: دشمن از این مراسمات دینی که ما به عنوان شیعه امام علی(ع) تشکیل می دهیم ترس و واهمه دارد.


حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که شخصیت حضرت زینب(س) یک شخصیت کم نظیر است که مغفول مانده و همه ما باید تلاش کنیم تا این بانوی گرانقدر را معرفی کنیم، افزود: اگر همه ما بتوانیم در این جلسات تربیت شده و با فرهنگ این بزرگواران آشنا شویم عاقبت به خیر شده و در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مصون می مانیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: برگزاری جلسات اهل بیت(ع) باید همراه با شعور و معرفت باشد که زمینه ساز خنثی شدن تهاجم فرهنگی دشمنان می شود.


وی با بیان این که حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم بوده که صفتی گویا برای این بانوی گرانقدر است، گفت: کربلا و انقلاب حسینی را نمی توان بدون این بانوی گرانقدر و زحمات ایشان تمام دانست که تلاش های ارزشمندی از خود داشتند.


حجت الاسلام علیزاده، خاطرنشان کرد: بی نیازی و استغنا، مقاومت و انتخاب هدف متعالی و برتر از ویژگی های بارز حضرت زینب کبری(س) است که توانستند در مسیری ارزشمند گام بردارند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که سیره حضرت زینب(س) بهترین الگوی بهره گیری از فرهنگ مقاومت است، گفت: این بانوی گرانقدر سخت ترین شرایط را مدیریت کرد و موفق بیرون آمد که با مقاومت از مکتب نبوی و علوی پاسداری داشته است.


وی با تاکید بر این که اسلام را مقاومت پیروز کرده است، بیان داشت: مقاومت انسان را در برابر خواسته ها پیروز کرده و در برابر دشمنان مقاوم می کند.


حجت الاسلام علیزاده افزود: امروز جامعه اسلامی با استغنا، انتخاب برتر و مقاومت در برابر دشمنان داخلی و خارجی توانسته است همچنان در ردیف انقلاب اهل بیت(ع) قرار گیرد.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در یک جمع بندی کلی به این نتیجه رسیده است که حل مشکلات منطقه و جهان اسلام بدون حضور ایران اسلامی امکان پذیر نیست.


وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که عفت و پاکدامنی حضرت زینب(س) باید ادبیات روز بانوان ما باشد، گفت: حجاب اسلامی ارزش بسیار زیادی داشته و مورد تاکید اهل بیت(ع) است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات