۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۵۷۹۵۰
امام جمعه زنجان در همایش علما و روحانیان استان با اداره کل اطلاعات؛

استفاده از دیدگاه‌های تخصصی کارشناسان اداره اطلاعات در مسائل مختلف امری ضروی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش اداره کل اطلاعات استان با علما و روحانیان گفت: استفاده از دیدگاه‌های تخصصی کارشناسان اداره اطلاعات در مسائل مختلف امری ضروی است.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش اداره کل اطلاعات استان زنجان با علما و روحانیان استان که در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تخصص کارشناسان اداره اطلاعات گفت: استفاده از کارشناسان اداره اطلاعات به دلیل دیدگاه‌های تخصصی آنها در مسائل مختلف ضروری بوده و بسیار مفید است.

 

وی در ادامه به فعالیت های میدانی و تخصصی وزارت اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت های اداره اطلاعات کار میدانی است که به صورت گسترده و با در نظر گرفتن تمامی جوانب قضیه انجام می‌گیرد به گونه‌ای که اگر ما بخواهیم تحقیق کنیم تنها منابع ما کتاب ها هستند.

 

این مسؤول افزود: اما مسؤولان وزارت اطلاعات به صورت میدانی مطالعه کرده و هم به صورت مصداقی و هم تجربیات بازمانده از حوادث مختلف، امور را رصد می‌کنند که نتیجه و خروجی مطالب آنها یک کار علمی و با اشراف اطلاعاتی همه جانبه خواهد بود.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به تهدیدهای موجود از سوی فرقه‌های مختلف نوظهور تصریح کرد: آن چه که بین مردم وجود دارد لایه های رحمانی و تمیز نشان داده شده از سوی فرقه‌ها است، ولی اطلاعاتی که کارشناسان این اداره کل ارائه می‌دهند بسیار فراتر از این چیزها بوده و در کل پشت پرده و واقعیت ماجرا است.

 

وی اظهار داشت: اگر در بحث فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور زودتر اقدام شده و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آید می شود مانند بحث فرقه ضاله بهائیت که امروز همه مردم آن را فرقه ای خائن و وابسته به بیگانگان می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با ارائه پیشنهادی در زمینه افزایش این جلسات و همایش ها گفت: وجود چنین جلساتی با حضور علما باید افزایش یابد و ساز و کار جدیدی نیز باید تعریف شود تا اطلاعات در مورد مسائل مختلف دقیق تر و به‌روزتر به دست این بزرگواران برسد.

 

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره عالم به زمان خود بودن، خاطرنشان کرد: عالم به زمان خود همان‌گونه که امام صادق(ع) هم فرموده‌اند هیچ گاه مورد هجمه قرار نمی‌گیرد که البته این عالم به زمان بودن با زمان امام صادق(ع) متفاوت بوده و باید تعریف جدیدی از آن ارائه شود./949/پ202/ح

ارسال نظرات