۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۸۷۰

برای رفع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی باید رویکردی عقلانی در پیش گرفت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی به آسیب‌های پیش روی استفاده از شبکه‌های اجتماهی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با تقویت نگاه عقلانی نسبت به فضایی مجازی می‌توان مشکلات این عرصه را حل کرد.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالعلی براتی مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی، عصر امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که در سالن همایش‌های اداره کل دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد؛ با بیان این‌که در این مباحث قصد محکوم کردن کسی را نداریم گفت: مباحث این جلسات گفت‌وگو در فضایی مجازی است، بعضی از مباحث قابل محکوم کردن نیست بلکه هدف به نتیجه‌ای درست و مطلوب دست پیدا کردن است.


مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی با بیان این‌که در عصر زندگی امروزی باید شیو‌های صحیح را در مقابله صحیح با هجمه های فرا بگیریم ابراز داشت: نگاه عقلانی به فضایی مجازی در این مسائل باید تقویت شود و با نگاه عقلانی می‌توان مشکلات فضایی مجازی را حل کرد.


وی در ادامه افزود: نگاه معرفت شناسانه در جامعه قبل از نگاه های سطحی دیگر غیر قابل انکار است و باید به آن پرداخته شود.


براتی به بزرگ‌ترین چالش امروز فضایی مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: جهانی شدن فضای مجازی و این فشرده شدن زمان و مکان که برای بشر ایجاد شده است؛ سبب شده تا نتواند به هویت خودش بیاندیشد، این بزرگترین آسیبی است که با آن روبرو هستیم.


وی با بیان نگاه انسانی در فضایی مجازی ادامه داد: نگاه غلط و آسیب پذیر در فضایی مجازی باعث شده تا نگاه درست یک نگاه فرآیندی و سازنده از جامعه دور شود و این نگاه صحیح فرایند یک کار صحیح است.


مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: مسایلی از قبیل صفر شدن زمان در سال 2014 و غیره نیاز به کار کردن بسیار در این زمینه است و اصحاب رسانه در این موضوع باید یک نگاه دقیقی را از خود به نمایش بگذارند.


وی با توجه به وظیفه اصحاب رسانه در قبال جامعه و مردم افزود: وظیفه اصحاب رسانه باید با نگاه درست به نخبگان فرصت صحیح اندیشیدن و آگاهی بخشی را بدهند و باید همت کرد تا ضمن این‌که ما راه درست را طی کنیم به مردم مسیر درست را نشان دهیم./978/پ202/ف

ارسال نظرات