۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۵۷۶۷۱
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

اعتکاف بهترین فرصت محاسبه اعمال است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان با بیان این که اعتکاف بهترین فرصت محاسبه اعمال است، گفت: برای تفکر در اعمال و رفتار خویش باید از مسائل مادی فاصله بگیریم.
اعتکاف

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: اعتکاف فرصتی مناسب برای اندیشیدن به اعمال خویش است.

 

وی با بیان این که آیین معنوی اعتکاف پس از انقلاب احیا شد و بین مردم گسترش یافته است، افزود: اعتکاف اثرات معنوی بسیاری در جامعه دارد.

 

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به این که در ایام اعتکاف انسان از مسایل مادی فاصله می گیرند، افزود: حضور در مسجد و انجام عبادات فرصتی فراهم می کند که انسان به اعمال خویش بیندیشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تفکر در اعمال بزرگ ترین عبادت است و موجب می شود انسان متوجه اعمال و رفتار خویش شود.

 

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با اشاره به حضور مردم در مساجد و برپایی آیین اعتکاف عنوان داشت: مهم ترین عامل در این راستا خلوص نیت است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به انجام اموراتی همچون تلاوت قرآن، استغفار، ختم صلوات، اذکار در ایام اعتکاف اظهار داشت: در این ایام به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى باید از علایق مادى دست ‏بکشیم.

 

وی با اشاره به حضور و استقبال جوانان از آیین معنوی اعتکاف بیان داشت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به برگزاری و تشکیل حلقه های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی، دعا و مناجات در ایام اعتکاف در مساجد افزود: روحانیان و مبلغان اعزامی در ایام اعتکاف باید به حضور قشر جوان توجه داشته باشند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: برنامه‌هایی باید اجرا شود که روح و روان جوانان را متحول کند و آنان را در برابر اهداف تهاجم فرهنگی غرب آگاه کنیم.

 

وی با بیان آثار اعتکاف یادآور شد: اعتکاف می‌تواند آثار و برکات فراوانی در روح و روان انسان داشته باشد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان افزود: حضور معتکفان در مساجد زمینه قرب الهی را در فطرت آنان فراهم می کند./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات