۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۵۷۶۴۰
حجت الاسلام فرحزاد:

نصیحت پذیری یکی از مهم‌ترین صفات مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم یکی از مهم‌ترین خصلت‌های مؤمن را نصیحت پذیری عنوان کرد و گفت: اگر انسان می‌خواهد نشانه مؤمنان را داشته باشد باید نصیحت پذیر باشد همان گونه که اهل‌بیت(ع) تواضع می‌کردند و از دیگران می‌خواستند که آنها را نصیحت کنند زیرا از نیازهای اساسی مؤمن روح پند پذیر است.
حجت الاسلام فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم شب ولادت امام جواد(ع) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به سخن امام رضا(ع) درباره آن حضرت و برکت ولادت ایشان گفت: مولودی با برکت تر از ولادت امام جواد(ع) وجود ندارد.
 
وی با توجه به سخنان امام محمد تقی(ع) در رابطه با خصلت های مؤمنان، مؤمن را دارای سه خصلت دانست و ابراز داشت: نخستین علامت مؤمن این است که همیشه توکل مؤمن به خداوند است و تمام توفیقات زندگی را از سوی خداوند می داند؛ انسان با ایمان به این صفت احتیاج دارد.
 
استاد درس اخلاق حوزه عمل به کارهای نیک و ترک گناه را توفیقی از سوی خداوند برای مؤمن بیان کرد و یادآور شد: انسان باید بداند هرآن چه از عمل نیک و ترک گناه دارد توفیقی از سوی خداوند است که شامل حال انسان می شود و مؤمن این مسأله را فراموش نمی کند.
 
کارشناس برنامه سمت خدا علت تأکید بر « ایاک نعبد و ایاک نستعین» در نماز امام زمان(عج) را دلیلی بر اهمیت توجه به خداوند دانست و تصریح کرد: ما باید بدانیم در تمام مراحل زندگی کسی جز خداوند تکیه گاه نیست زیرا او غنی مطلق است و اگر به غیر خدا تکیه کنیم از این آیه دور هستیم.
 
حجت الاسلام فرحزاده در ادامه افزود: متوسل شدن به ائمه اطهار(ع) مخالف با پرستش خداوند نیست زیرا این به معنای هم تراز قرار دادن اهل بیت(ع) با خداوند نیست بلکه ما ائمه(ع) را نماینده خداوند می دانیم و آن ها را واسطه قرار می دهیم زیرا تمام امور به دست خداوند است.
 
وی ولادت و امامت امام جواد(ع) را در دوران بعد از نبوت اتفاقی خاص بیان کرد و گفت: در دوران امامت نخستین کسی که در دوران کودکی به امامت رسید امام جواد (ع) بود که برای برخی قابل قبول نبود ولی با عنایات خداوند و کراماتی که از امام محمد تقی(ع) دیده شد این مسأله برای دیگران، امامت ایشان ثابت شد.
 
کارشناس برنامه سمت خدا یکی دیگر از خصلت های مؤمن را وجود واعظ در درون او دانست و ابراز داشت: انسان مؤمن باید به گونه ای باشد که خود به اعمال خود رسیدگی کند و کارهای خود را با وجدانش مورد بررسی قرار دهد.
 
وی آخرین خصلت مؤمن را نصیحت پذیری انسان بیان کرد و اظهار داشت: اگر انسان می خواهد نشانه مؤمنان را داشته باشد باید نصیحت پذیر باشد همان گونه که اهل بیت(ع) تواضع می کردند و از دیگران می خواستند که آن ها را نصیحت کنند زیرا از نیازهای اساسی مؤمن روح پند پذیری است./1322/پ203/ف
ارسال نظرات