۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۵۵۱۴۰
مسؤول حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

سیره علمی و عرفانی امام خمینی بهترین الگو برای طلاب است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به مقام علمی و عرفانی امام خمینی(ره) ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حالی که یک مجاهد فی سبیل الله بودند، یک عابد فی سبیل الله هم بودند.
حجت الاسلام و المسلمين محمد صادق سليماني، مسؤول حوزه علميه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، تولیت حوز علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به معاونان تهذیب استان گفت: اخلاص بالاترین امتیاز است و این هم مقدماتی دارد که علم از مقدمات آن است.

 

تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به مقام علمی و عرفانی امام خمینی(ره) ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حالی که یک مجاهد فی سبیل الله بودند، یک عابد فی سبیل الله هم بودند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام خمینی(ره) یک شخصیت وارسته هستند که جنبه های عرفانی ایشان مغفول مانده است.

 

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این که یکی از مشکلات در حوزه ها نبود استاد اخلاق است، تصریح کرد: بهترین راه کار برای استاد اخلاق تربیت عده ای به عنوان اساتید اخلاق است.

 

معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله اخلاق در حوزه همواره مورد توجه علما و فقهای دینی بوده است، خاطرنشان کرد: به جای اینکه هزینه را در اعزام استاد اخلاق مصرف کنیم هزینه ها در تربیت اساتید خرج شود.

 

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب و هدفمند تلاش کنیم تا استان مازندران از نظر استاد اخلاق غنی باشد و باید به تفکیک پایه ها باشد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اخلاق کمتر از اصول و فقه نیست، ادامه داد: در زمینه اخلاقی نباید طلاب دارای ضعف باشند و باید دروس اخلاق همانند دروس فقه و اصول مستمر باشد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی در حوزه تأکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی در ظلمت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی نصایح زبانی اساتید اخلاق حوزه را در شکل گیری شخصیت طلاب و پیدا کردن مسیر صحیح علم آموزی بسیار اثرگذار و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما نیازمند طلابی مهذب و مستعد است تا بتواند معارف دینی را به خوبی نشر دهد و به شبهات دینی پاسخ دهد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات