۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۵۵۰۵۹
نماینده مردم تبریز در مجلس:

دیوار بلند بی‌اعتمادی به آمریکا با یک بیانیه کوتاه نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت: دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران نسبت به مقامات آمریکایی بسیار بلندتر از آن است که به این زودی کوتاه شود.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي


محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی چارچوب اصلی مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب را مشخص کرد، اظهار داشت: ایران اسلامی لحظه‌ای منافع و مصالح ملی را فدای خوشنودی و لبخند طرف غربی نخواهد کرد.


وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در مورد توافق لوزان اظهار داشت: ابهامات پیرامون بیانیه لوزان که منجر به خوشحالی یا ناامیدی برخی شده بود، که با بیانات رهبر انقلاب رفع شد، همچنمین رهبری موضع صریح خود در قبال مذاکرات هسته‌ای را اعلام کردند که همین امر مانع سوء استفاده برخی جریانات شد.


سعیدی با بیان این‌که رهبر انقلاب همچنان به رعایت خطوط قرمز، دو مرحله ای نشدن توافقات و لغو یک جانبه تحریم ها اشاره کردند، اعلام کرد: بیانیه لوزان صرفا یک بیانیه است و الزام قانونی ندارد و مسؤولان باید فرمایشات رهبر انقلاب را در خصوص آن مد نظر قرار دهند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که تیم مذاکره کننده ایران باید بیانات رهبر را در موضع گیری های خود ملاک قرار دهد، تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛ آمریکا و غرب هیچگاه قابل اعتماد نبوده و اهل دروغ و توطئه است، بنابراین نباید با ساده‌انگاری نسبت به وعده‌های آمریکایی ها نگریست.


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها سابقه بدی در اذهان ملت ایران و مردم مسلمان منطقه دارند، هنوز مردم کشور توطئه کودتای 28 مرداد، واقعه طبس، جنگ تحمیلی، فتنه 88 و ترور دانشمندان هسته‌ای را فراموش نکرده‌اند، با این اوصاف دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران نسبت به مقامات آمریکایی بسیار بلندتر از آن است که به این زودی کوتاه شود.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که همیشه پای آمریکا در جنگ‌ها، ترورها و ناامنی های منطقه مشهود بوده است، گفت: امروز در شرایط مذاکره با آمریکا نیز تروریست های دست پرورده آمریکا در شرق کشور دست به ترور مرزبانان ایرانی می زنند، بنابراین باید غرب حرف‌هایش را در عمل ثابت کند.


سعیدی ادامه داد: در طول تاریخ آمریکا هیچ نوع صداقتی از خود به نمایش نگذاشته است و همواره عهدشکنی کرده است، به عبارت بهر پایه و اساس دیپلماسی آمریکا عهدشکنی، مکر و حیله بوده است، بنابراین نباید به آمریکا اعتماد کنیم، آن کسانی که انتظار خیر و دوستی از دشمن دیرین ایران دارند، بدانند که آمریکا نیز منافع ملی خود را با هیچ مسأله‌ای عوض نمی کند./935/ت301/ش

ارسال نظرات