۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۵۴۵۸۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت و سربلندی کشور است/ با برداشتن تحریم‌ها مشکلات حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این‌که مشکلات کشور با برداشته شدن تحریم‌ها حل نمی‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و سیاسی است.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار فرماندار، معاونان و اعضای هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اصفهان بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مقوله اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: باید همه تلاش ما این باشد که در کلیه زمینه ها از جمله، محصولات دامی، زارعی و صنعتی تا حد ممکن به خودکفایی برسیم که همین امر زمینه دخالت بیگانگان در امور کشور را کم می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اگر دشمن ما بداند به چیزی احتیاج داریم و خودمان قدرت تولید آن را نداریم از همین نقطه ما را تحت فشار قرار می دهد تا مقاصد شوم خود را دنبال کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نباید کسی فکر کند با برداشتن تحریم‌ها مشکلات ما کاسته می‌شود بلکه باید تلاش ما افزایش یافته تا بتوانیم نیازهای خودمان که ابزار قدرت مستکبران است را در داخل مرتفع کنیم.

 

وی اقتصاد مقاومتی را عامل پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی دانست و افزود: توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب راه پیشرفت های متعدد کشور را می گشاید و از آن جمله عملی کردن شعارهای سال است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به خوبی فضای کشور در سال 1394 را پیش بینی کرده و بهترین تذکری که می شد بر آن تأکید کرد ایجاد فضای همدلی و همزبانی در داخل کشور بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بی توجهی مسؤولان به وضعیت زاینده رود گلایه کرد و گفت: حداقل کاری که در این مدت بی آبی زاینده رود می شد انجام داد ساماندهی بستر رودخانه بود.

 

وی مسطح کردن کف رودخانه را کاری مفید و کم هزینه دانست و افزود: با صاف کردن کف رودخانه می شد میزان  هدر رفت آب را کاهش داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با ابراز امیدواری از جاری بودن دائمی آب در رودخانه گفت: عرض رودخانه در نقاط مختلف بسیار متفاوت است و می شد با کم کردن عرض رودخانه در برخی مناطق و ایجاد جاده ای برای تردد میراب در راستای استفاده بهینه از آب موجود قدم های مؤثری برداشت.

 

در ابتدای این دیدار فضل الله کفیل فرماندار اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت و افزود: از آبشار تا منطقه رودشت 3 متر پرت داریم که سبب هدر رفت 20 متر مکعب آب در هر ثانیه می شود.

 

وی افزود: با 30 متر مکعب آب در ثانیه می توان 32 هزار هکتار کشاورزی را آبیاری کرد اما متأسفانه ما در ثانیه 20 متر مکعب آب را از دست می دهیم./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات