۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۵۴۵۶۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

استفاده از اشعار نامتعارف و تقلید کورکورانه از آفت‌های مداحی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان استفاده از اشعار نامتعارف و تقلید کورکورانه از سوی برخی از مداحان را آفت های مداحی امروز جامعه دانست و گفت: امروز که دشمن با انحراف در عزاداری ها به دنبال زدن بال انتظار و بال سرخ شهادت شعیه است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج علی آهی مدیر خانه مداحان کشور و بنیاد دعبل خزاعی در مسجد اعظم کرسی کاشان گفت: استاد آهی، انسانی با فضل، عالم، عامل، عارف و شخصیتی بود که علم و هنر را با هم درآمیخته بود و خدمات شایان و ارزشمندی را به اسلام داشت.

 

وی افزود: استاد آهی مداحی با بصیرت، معتقد، متعهد و ولایت مدار و انسانی به تمام معنا وظیفه شناس در عصر و زمان خودش هم در دوران ستم شاهی که با گروه فدائیان مبارزه کرد و هم بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس و عرصه های مختلف فرهنگی خدمات قابل توجهی داشت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، تأسیس کانون مداحان کشور، تأسیس بیناد دعبل خزاعی، بیمه مداحان، اختصاص یکهزار و 200 قطعه در بهشت زهرا برای مداحان و روضه خوانان امام حسین(ع) و اهل بیت را از تنها بخشی از خدمات استاد آهی اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به این مداحان درگذشته نیز دارای سابقه درخشان و سابقه سیاه بودند افزود: سابقه سیاه مداحی به زمانی برمی گردد که برخی از مداحان حنجره خود را در خدمات ظالمان و ستمگران و حکام جور و زور قرار می دادند.

 

وی افزود: اما امروز مداحان ما به جای مدح ظالمان، مدح فضلیت ها را دارند، مدح مصیبت های خاندان عصمت و طهارت را را به عنوان افتخار بزرگ برای خود دارند.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر مطالعه و افزایش آگاهی مداحان یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مداحان بر استفاده از مجالس و محافل عزاداری ها که مردم و جوانان زیادی را جذب کرده است نهایت استفاده را داشته باشند.

 

به گفته وی، مداحان، شاعران باید اهل  مطالعه  با هدف افزایش و ارتقای آگاهی و نقد اشعار شعرای بزرگ حتی حافظ و سعدی باشند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به این که مداحان نباید نسبت به مطالعه بی توجه باشند گفت: برخی از مداحان به دلیل عدم آگاهی سبب ایجاد گره هایی در اعتقادات جوانان می شوند که این گره ها در آینده باعث انحراف آنها می شود.

 

حجت الاسلام حسینی، استفاده از اشعار نامتعارف و تقلید کورکورانه از سوی برخی از مداحان را آفت های مداحی امروز جامعه دانست و گفت: امروز که دشمن با انحراف در عزاداری ها به دنبال زدن بال انتظار و بال سرخ شهادت شعیه است، مداحان برای مقابله با دشمن باید با مطالعه باشند.

 

به گفته وی، مداحان در چنین مقطع حساسی که تهاجم شدید فرهنگی علیه دین و مذهب و اعتقادات شیعه شدت گرفته است برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید هنر استفاده و بهره برداری از مجالس و محافل اهل بیت(ع) را داشته باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان رسالت مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را در بخش معارف دینی سنگین دانست و افزود: مداحان برای مقابله با انحرافات و گرایش برخی از جوانان به شیطان پرستی و وهابیت و دراویش بر سطح آگاهی ها و مطالعات خود بیفزایند.

 

شایان ذکر است، مراسم بزرگداشت مرحوم حاج علی آهی مدیر خانه مداحان کشور و بنیاد دعبل خزاعی از سوی کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان و کانون بسیج مداحان این شهرستان با حضور شاعران آیینی، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) یکشنبه شب در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات