۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۵۴۵
کیارش در نشست خبری بسیج دانشجویی:

رییس جمهور نسبت به توهین اردوغان به ملت ایران واکنش نشان دهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: از رئیس جمهور کشورمان می‌خواهیم تا در مقابل توهین اردوغان به ملت ایران اعتراض و به این موضوع واکنش نشان دهد.
رجب طيب اردوغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، سهیل کیارش مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد که ظهر امروز در نشست خبری بسیج دانشجویی شش دانشگاه بزرگ تهران که با عنوان سفر رئیس جمهور ترکیه، توافقات هسته‌ای و جنایات عربستان سعودی در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: مطالبه جامعه دانشجویان عدم ورود اردوغان به ایران بود که ما دانشجویان این مطالبه را از شخص آقای رئیس جمهور داشتیم اما پس از اینکه دولت اقدام موثری در این زمینه انجام نداد مطالبه ما از مچجلس شورای اسلامی صورت گرفت که با توجه به وظیفه اصلی خود که تلاش جهت حفظ منافع نظام است که می توانست بدون هماهنگی با دولت ترکیه و به صورت یک طرفه دولت را مجبور به لغو سفر اردوغان به کشور کند.

وی با اشاره به حمایت‌های اردوغان از تکفیری‌ها، گفت: حمایت بی‌دریغ اردوغان از تکفیری‌ها بر کسی پوشیده نیست و به جرأت می‌توان گفت که اصلی‌ترین حامی منطقه‌ای تکفیری‌ها پس از عربستان سعودی، ترکیه است و این در حالی است که حتی جنایات معارضان سوری در سوریه و مظلومان منطقه نیز با حمایت‌های اردوغان صورت می‌گرفت.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: ما همچنان به یاد داریم که از ابتدای درگیری‌های داخلی کشور سوریه، ترکیه به عنوان پایگاه اصلی تربیت و آموزش نظامی تکفیری‌ها بوده و همچنین عدم حمایت اردغان از مردم بی دفاع کوبانی و نیز تقویت داعش در کوبانی از جمله مسائلی است که در مورد اردوغان قابل بحث است.

کیارش بیان داشت: اردوغان جنئ سالی است که تلاش خود را در جهت تخریب وجهه انقلابی ایران همزمان با شروع بیداری اسلامی در منطقه آغاز کرده است و این در حالی است که مردم انقلابی منطقه تحولات کشور را پیگیری می‌کنند و همچنین خواستار عزت ملت ایران هستند بنابراین اردوغان در جهت خدشه دار کردن چهره انقلاب از هیچگونه تلاشی دریغ نکرد.

وی گفت: اردوغان محور اصلی فتنه‌گری در منطقه برای تحقق جنگ شیعه و سنی است و این برنامه اصلی آمریکاست همچنین اردوغان در تلاش است تا به مردم منطقه القا کند که اهل تسنن، شیعیان را می‌کشند یا شیعیان باعث قتل اهل تسنن هستند به همین دلیل این توهم اردوغان که می‌تواند امپراطوری عثمانی را محقق کند برای عدم تحقق انقلاب تلاشی بی فایده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مطالبه ما در خصوص اعتراض رئیس جمهور نسبت به توهین اردوغان به ملت ایران همچنان ادامه دارد و درخواست ما این است که شخص رئیس‌جمهور در جلسه‌ای رسمی به اردوغان در خصوص توهین وی به ملت و نمایندگان مجلس واکنش نشان دهد  و چنانچه آقای روحانی خود را نماینده مردم می‌داند باید تبری کرده و به اردوغان در این خصوص اعتراض کند.

کیارش عنوان کرد: اردوغان تلاش می‌کند تا به مردم منطقه القا کند که ایران در تلاش است تا به کشورهای منطقه تسلط پیدا کند همچنین  وی در مصاحبه‌ای نمایندگان ملت ایران را در حد و اندازه خود ندانسته است ما نیز او را در حد نمایندگان ملت نمی‌بینیم./806/پ202/ج

 

ارسال نظرات