۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۲۶۷۲
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حضرت فاطمه برترین مخلوق نزد پیامبر بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) چیزی غیر از رسوال اکرم(ص) نیست و گریه، خشم، گفتار و همه کردار و رفتار او الهی است، از این رو در خلاف مسیر ایشان حرکت کردن با ادعای دوست داشتن آن بزرگوار سازگار نیست.
آيت الله شيخ محسن اراکي آيت الله شيخ محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب در مراسم یادواره 7 شهید روستای بهار اردهال مشهد اردهال، گفت: عزت و قدرت جمهوری اسلامی و ملت ایران مرهون استقامت، ایثار و فدارکاری شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان است.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین فرازها و واجبات در قرآن کریم، فریضه محبت و مودت به پیامبر اسلام(ص) است، چرا که هیچ فریضه ای به عنوان اجر رسالت در قرآن کریم مطرح نشده است.

 

آیت الله اراکی با اشاره به این که پاداش و اجر به دو شکل است، افزود: اجر نوع اول به عنوان اجر اعتباری و قراردادی شناخته می شود و اجر نوع دوم مزد حقیقی کار است که در قرآن کریم آمده که پیامبر(ص) فرموده است من برای کارهای خود مزدی نمی خواهم و در جایی دیگر آمده است که اجر کارهای من محبت و مودت به اهل بیت(ع) است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) مزد نوع اول که نوع قراردادی است را نمی خواهد اما مزد و اجر نوع دوم که مزدی حقیقی است را طلب می کند که آن سپاس و شکرگزاری و قدرشناسی است.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم رسول اکرم(ص) را به عنوان برترین نعمت خداوند معرفی می کند، افزود: خداوند برای هیچ یک از نعمات خود بر انسان ها منت نگذاشته است اما برای فرستاده خود که پیامبر اکرم(ص) است، بر انسان ها منت می گذارد.

 

به گفته وی، بالاترین مزد برای ما انسان ها بهشت است که همه تلاشمان برای رسیدن به آن است اما خداوند می فرماید، ما بدون هیچ منتی به شما مزد که همان بهشت است را می دهیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: بهترین شکرگزاری و قدرشناسی هر نعمتی، انجام اموری است که قدر آن نعمت شناخته شود تا نتیجه دهد و به ثمر بنشیند، از این رو رسول خدا اجر این نعمت را بر انسان ها واجب کرده است.

 

آیت الله اراکی گفت: نعمت پیامبر اسلام(ص) نعمتی است که اگر آن را قدر بدانیم، مرتبه ما را به جایی می برد که بر همه موجودات عالم برتر می شویم، از این رو این نعمتی است که شایسته منت گذاری را دارد، چرا که هیچ یک از نعمات خدا انسان را به این مقام نمی رساند که از همه موجودات برتر و فرمانروا و آقای جهان آفرینش شویم.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که پاداش و مزد این نعمت مودت ذی القربی است، افزود: مودت ذی القربی و قدرشناس بودن نعمت رسول خدا، قدم نهادن در راه و سَبیل خدا است.

 

به گفته وی، خداوند راه را برای ما باز کرده است تا بتوانیم مَلَک جهان آفرینش، برترین برترین ها، شاه شاهان و برتر از فرشته و ملائک شویم، از این رو ما باید از این راه استفاده کنیم که این راه شخصیت، گفتار، سیره، اخلاق، مواضع، صلح و سیاست پیامبر اسلام(ص) است.

 

وی با اشاره به این که با برداشتن گام اول که محبت محمد و آل او است، در این مسیر الهی قرار خواهیم گرفت، گفت: در قرآن آمده است که قدم اول دوست داشتن حقیقی است.

 

آیت الله اراکی پیامبر اسلام(ص) را سخن، سکوت، جنگ، صلح و کردار و رفتار او دانست که یکپارچه جلوه خدا است افزود: ما مدعی هستیم که حضرت زهرا(ص) را دوست داریم، چرا که ایشان چیزی غیر از رسوال اکرم(ص) نیست و گریه، خشم، گفتار، عبود و همه کردار و رفتار او الهی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) رفتار، کردار و راه است که اگر ما از این راه دوری کنیم، با ادعای دوست داشتن ایشان سازگار نیست.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که توجه به مسأله حجاب و دوست داشتن شوهر را باید از حضرت زهرا(س) آموخت، گفت: حضرت فاطمه(س) در اواخر عمر خود مطیع بودن از امیرمومنان(ع) را یادآور شد.

 

وی با اشاره به این که تمدن واژه ای است که از غرب بر بشر تحمیل شده است، افزود: فاجعه ای در تاریخ بشر مانند فاجعه تمدن آلوده غرب سابقه نداشته است که این تمدن خانواده ها را متلاشی کرده است.

 

به گفته وی، در روایات از بنیان خانواده به عنوان محبوب ترین نهاد یاد شده است که عبادت، دانش، فرزندداری و سیاست حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه و مثال زدنی آن است.

 

آیت الله اراکی گفت: در روایت آمده است که در بین مخلوقات بشر چیزی برتر از حضرت فاطمه(ص)، نزد پیامبر(ص) نبود، از این رو فاطمه یعنی تقوا، پاکی، عفت، راستگویی، امانت و خدمت است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات