۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۲۳۳۵
آیت الله حسینی بوشهری در نشست خبری:

امیدواریم دولت در عمل به رهنمودهای مراجع توجه کند/ انتخاب رییس جدید خبرگان در فضایی آرام و بدون حاشیه انجام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه دیدگاه های مراجع تقلید و علما را سرمایه مغتنمی برای رییس جمهور و دولت دانست و ابراز امیدواری کرد که این دیدگاه ها در عمل مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.
نشست خبري آيت الله حسيني بوشهري با موضوع پذيرش حوزه هاي علميه سراسر کشور نشست خبري آيت الله حسيني بوشهري با موضوع پذيرش حوزه هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‏های علمیه سراسر کشور درنشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص سفر رییس جمهور به قم اظهار داشت: ارزیابی خوبی از سفر حجت‌الاسلام روحانی به استان قم داشتیم؛ حجم ملاقات‌های وی با مراجع تقلید فرصت مغتنمی برای دولت و رییس جمهور بود و امیدواریم نقطه نظرات مراجع در مقام عمل دست مایه دولت قرار گیرد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: سفر رییس جمهور به قم همچنین سرمایه‌ای برای حوزه علمیه بود و سبب شد تا مشکلات اجتماعی و خواسته‌های حوزویان به رییس جمهور منتقل شود؛ من نیز نکاتی را در جلسه حجت‌الاسلام روحانی با حوزویان بیان کردم و ایشان نیز مسائلی فرمودند؛ تبادل نظر خوبی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص عمران و آبادانی شهر قم هم امیدواریم پیشنهادات خوبی از سوی مسؤولان ارائه شده باشد چراکه با وجود اهمیت‌های فراوانی که به قم داده می‌شود اما هنوز موارد بسیاری از عقب ماندگی در این استان دیده می‌شود.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم رییس جمهور که از خود برخواسته از حوزه علمیه است، در خصوص عمران و آبادنی و پیشرفت حوزه های علمیه نیز تدابیر بیشتری بیندیشد.

 

انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان فضای سالمی داشت
وی همچنین در خصوص انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان تصریح کرد: پس از ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی، انتخاب رییس مساله مهمی بود اما چون دوره هیأت رییسه نیز در شرف تدوین بود، لازم شد تا برای کل هیأت رییسه، تجدید انتخابات شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از آنجایی که قرار بود، اسفند سال آینده خبرگان جدیدی تشکیل شود، کمیسیون‌های مجلس خبرگان تجدید نشدند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: فضای انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان، فضای سالم و خوبی بود و با این‌که تعدادی کاندیدای ریاست شده بودند اما بدون هرگونه حاشیه و جوسازی، آیت‌الله یزدی به عنوان رییس مجلس خبرگان انتخاب شد./997/پ202/ج

ارسال نظرات