۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۵۱۱۵۸

ششمین گردهمایی اندیشکده‎های کشورهای اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین گردهمایی اندیشکده‎های کشورهای اسلامی در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد؛ شرکت‎کنندگان در این گردهمایی بر لزوم اتحاد میان مسلمانان برای مقابله با تهدیدات مختلف تاکید کردند.
ششمين گردهمايي انديشکده هاي کشورهاي اسلامي در پاکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین گردهمایی اندیشکده‎های کشورهای اسلامی در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد؛ شرکت‎کنندگان در این گردهمایی بر لزوم اتحاد میان مسلمانان برای مقابله با تهدیدات مختلف تاکید کردند.
 
مشاهد حسین سید، یکی از اعضای مجلس سنای پاکستان با سخنرانی در این گردهمایی تاکید کرد: بهترین متفکران جهان اسلام در اینجا جمع شده اند تا در مورد مسائل مختلفی که جهان اسلام امروزه با آنها درگیر است به بحث و بررسی با یکدیگر بپردازند.
 
سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی نیز از دیگر سخنران این کنفرانس بود که تحولات فکری شکل گرفته در دنیا را یکی از مهم ترین مسائلی دانست که جهان اسلام با آنها روبرو شده است.
 
سید نیر حسین بخاری، رییس سنای پاکستان نیز در سخنرانی اختتامیه این گردهمایی تاکید کرد: در زمانه ای که تهدیدات جدیدی علیه جهان اسلام مطرح شده است کشورهای اسلامی باید دور یکدیگر نشسته و برای مقابله با تهدیداتی که پیش روی آنها است با یکدیگر همکاری کنند.
 
گفتنی است، گردهمایی بعدی اندیشکده های کشورهای اسلامی قرار است در ایران برگزار شود./990/ب903/ک
ارسال نظرات