۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۵۰۴۴۷
کارشناس دینی:

حیا از ویژگی‌های مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی یکی از ویژگی های مؤمن را با حیا بودن دانست و گفت:‌ ثمره دین با سخاوت بودن است و این ویژگی در اهل بیت(ع) قابل مشاهده است.
حضرت فاطمه زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی چهار شنبه شب در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که شاخه و برگ دین تقوا و پرهیزکاری است، افزود: نور دین حیا و عفت است که پیامبر اسلا(ص) فرمود که امید است تا انسان منافق با رعایت حیا به راه مستقیم برگردد.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های مؤمن با حیا بودن است و ثمره دین با سخاوت بودن است که یکی از ویژگی های بارز اهل بیت(ع) سخاوتمند بودنشان بود.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در شب عروسی خود لباس عروسی خود را تقدیم شخص نیازمندی می کند که این حرکت ایشان نشان از اوج بخشندگی و سخاوت آن بزرگوار است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که زن باید الگوی خود را فاطمه زهرا(س) قرار دهد، افزود: اگر الگوی زنان جامعه فاطمه زهرا(س) باشد به هیچ وجه با آرایش و ظاهری نامناسب در جامعه ظاهر نمی شود و خود را در معرض دید نامحرم قرار نمی دهد.

 

وی همچنین با بیان این که امروزه برخی به دلیل توجه زیاد به تجملات و ظواهر دنیا از دین و امور اسلامی به دور شده اند، گفت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز وسایلی که هیچ عیب و نقصی ندارند را از خانه خارج می کنند و لوازمی جدید تهیه می کنند که این امر خلاف ساده زیستی و دستورات دین است.

 

وی گفت: یک شخص مسلمان نباید پیرو هوا و هوس و غرق در ظواهر دنیوی شود که با حرکت در این مسیر خود را در دام شیطان قرار داده و با پیروی کردن از دستورات او، روز به روز از یاد خدا بیشتر خارج خواهیم شد.

 

وی با اشاره به این که برخی کشورهای غربی نحوه زندگی آنها بیشتر از ما شبیه به آموزه های اسلامی است، گفت: مردم این کشورها با رعایت در مصرف و توجه به تولید داخلی، توانسته اند در امر اقتصاد تا حدودی موفق باشند، اما مردم ما به این امور که تأثیر بسیاری در اقتصاد کشور دارد بی توجه هستند.

 

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به این که خداوند به رسول خود سفارش می کند که زنان و دختران تو زمانی که از خانه بیرون می آیند با حالت ناز و کرشمه راه نروند و صحبت نکنند تا از شر افراد مریض الحال در امان باشند یاد آور شد: زنان در جامعه باید به گونه ای رفتار کنند که جوانان با نگاه به آنها به راه خطا نروند، در غیر این صورت خود زن نیز در گناه آنها شریک خواهند بود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات