۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۰۳۲۰
آیت الله تحریری:

هیچ محدودیتی برای خیر رسانی حضرت زهرا وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که حضرت فاطمه(س) خیر کثیر است که هیچ محدودیتی برای خیر رسانی ایشان وجود ندارد، گفت: آن چه از حضرت زهرا(س) از نظر وجودی و کمالات وجودی صادر شد جز خیر نبود.
تحريري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری استاد اخلاق حوزه علمیه عصر امروز در جلسه اخلاق مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) خیر کثیر است که هیچ محدودیتی برای خیر رسانی ایشان وجود ندارد.

 

وی افزود: آن چه از حضرت زهرا(س) از نظر وجودی و کمالات وجودی صادر شد جز خیر نبود، سوره انسان به گوشه ای از خیر رسانی حضرت اشاره کرده است؛ در این سوره بیان شده که حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) افطار سه روز روزه داری خود را به فقرا و مساکین اعطا کردند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به مسأله خوف الهی اظهار داشت: خوف الهی برای حرکت انسان به سوی کمالات لازم است، خوف الهی جنبه بازدارنده داشته و سبب می شود که انسان در هر درجه ای از کمالات باشد از حد خود تجاوز نکند.

 

وی ادامه داد: ممکن است برای شخصی که دارای کمالات معنوی است تخلف از دستورات الهی تصور نشود، اما برای چنین شخصی امکان دارد تجاوزاتی همانند توجه به خود پدید بیاید؛ هر اندازه خوف الهی بالاتر باشد به دنبال آن نهی نفس از هوا و تمایلات گوناگون بیشتر انجام می گیرد.

 

آیت الله تحریری با بیان این که انسان باید بداند که خداوند همواره در شئون زندگی حضور دارد، ابراز داشت: منطق اولیای الهی این است که می گویند ما پروردگارمان را حاضر دیده و از آن خوف داریم، چنین دیدگاهی در شخصیت حضرت زهرا(س) تجسم داشت، ایشان به گونه ای نماز می خواند که از خوف الهی استقرار نداشتند.

 

وی عنوان کرد: هر اندازه که معرفت الهی بیشتر باشد اعمال انسان نیز بر اساس آن انجام شده و صحیح خواهد بود، از همین رو است که ائمه طاهرین(ع) حتی فکر گناه نیز نمی کردند؛ اگر کسی صادقانه به این خاندان الهی تمسک کند و به جایگاه آن ها معرف داشته باشد، می تواند همانند آن ها در زندگی موفق باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خوف صادقانه در دنیا و از خداوند به صورت امنیت در قیامت ظهور پیدا می کند، با الگو قرار دادن اهل بیت طاهرین(ع) می توانیم الزامات رفتاری و گفتاری آنان را پیگیری کنیم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات