۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۴۹۵۹۰
حجت‌الاسلام‌ عبداللهی:

هیچ‌کدام از شبکه ماهواره‌های افراطی شیعه و سنی نماینده مسلمانان نیستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز تحقیقات و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که مهم‌ترین هدف شبکه‌های ماهواره‌ای افراطی شیعی و سنی تقویت اختلافات مذهبی و گسترش موج اسلام هراسی است، گفت: هیچ‌کدام از این شبکه‌ها نماینده مسلمانان نیستند بلکه عمال استکبار بوده و به دنبال از بین بردن امنیت و تأمین منافع هم‌پیمانان خود هستند.
شبکه هاي ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سعید عبداللهی، مسؤول مرکز تحقیقات و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که افزون بر شبکه‌های ماهواره‌ای که به‌ صورت ویژه برای ملت ایران برنامه‌های ویژه‌ای پخش می‌کنند، اظهار داشت: دسته‌ای دیگر از شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که در قالب اسلامی برای مردم برنامه اجرا می‌کنند که شبکه‌های افراطی شیعه و سنی از جمله آنها هستند.

 

وی افزود: این شبکه‌ها به‌ صورت ویژه و افراطی برای شیعیان و اهل سنت برنامه اجرا کرده و سعی می‌کنند بر اختلافات مذهبی تأکید کرده و مسلمانان را چه شیعه و چه سنی به جان هم بیاندازند.

 

مسؤول مرکز تحقیقات و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در معرفی شبکه های ماهواره‌ای توحید و کلمه، گفت: اینها از شبکه‌های وابسته به وهابیت و داعش هستند که خود را نماینده اهل سنت معرفی کرده و می‌خواهند میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده و موج اسلام هراسی را تسریع کنندغ باید به این نکته توجه کنیم که این شبکه داعشی بوده و نماینده اهل سنت نیست.

 

 

حجت‌الاسلام‌ عبداللهی تصریح کرد: شبکه ماهواره‌ای امام حسین(ع) از شبکه‌های ماهواره‌ای است که به ‌صورت افراطی شیعیان را به کشتن اهل سنت تحریک کرده و در این شبکه به امام خمینی(ره)، مراجع شیعه و شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب به‌ شدت توهین می‌شود.

 

وی با بیان این‌که باید مراقب فتنه‌های دشمن از طریق این شبکه‌ها باشیم، ادامه داد: هیچ‌کدام از این شبکه‌ها نماینده مسلمانان نیستند بلکه عمال استکبار بوده و به دنبال از بین بردن امنیت و تأمین منافع هم‌پیمانان خود هستند.

 

مسؤول مرکز تحقیقات و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به این‌که امروزه به لطف الهی شبکه ولایت با حمایت از مراجع تقلید برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات اسلامی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این شبکه به لطف خداوند توانسته در مقابله با هجمه‌های شبکه‌های افراطی موضع‌گیری خوبی داشته باشد و به بصیرت افزایی در جامعه اسلامی کمک کند.

 

حجت‌الاسلام‌ عبداللهی یادآور شد: دسته‌ای دیگر از شبکه‌های ماهواره‌ای برای کودکان برنامه اجرا می‌کنند که شبکه ماهواره‌ای هدهد (منسوب به آیت‌الله سیستانی)، پرشین تون و جم جو نیوز از جمله این شبکه‌های هستند؛ خانواده باید مراقب شبکه‌های غربی و غیر اسلامی باشند اما تماشای برنامه‌هایی مانند شبکه هدهد برای کودکان مشکلی ندارد./837/پ202/ف

ارسال نظرات