۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۴۹۳۲۵
آسوشیتدپرس:

نتانیاهو علی رغم کشمکش با آمریکا به مبارزه علیه توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ یک خبرگزاری آمریکایی ضمن اشاره به سخنرانی سه شنبه آینده نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نوشت که نتانیاهو علی رغم اختلاف و کشمکش با آمریکا، به مبارزه خود علیه توافق هسته‌ای قدرت های جهانی با ایران ادامه می دهد.
اوباما

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، تلاش های نتانیاهو برای مانع شدن از دستیابی قدرت های جهانی و ایران به توافق هسته ای، عامل اصلی تشدید تنش ها در روابط واشنگتن و تل آویو بوده است.

 

نتانیاهو با پذیرش دعوت جان بینر رییس کنگره آمریکا برای سخنرانی علیه برنامه هسته ای ایران، عملا خود را در کانون اختلافات حزبی آمریکا قرار داده و روابط متشنج خود با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را نیز بدتر از گذشته، کرده است.

 

 

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز ضمن انتقاد از تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره، این اقدام را مخرب و به ضرر روابط واشنگتن و تل آویو ارزیابی کرده است.

 

 

در اسرائیل نیز نتانیاهو از سوی مخالفان و منتقدان به این مساله متهم شده است که هدف اصلی از سفرش به واشنگتن، اهداف و منافع سیاسی در آستانه انتخابات 17 مارس بوده است.

 

 

یووال اشتاینیتز وزیر امور راهبردی اسرائیل نیز در مصاحبه با آسوشیتدپرس، تاکید کرد که نخست وزیر اسرائیل، متوقف کردن ایران را یک ماموریت تاریخی در نظر گرفته است.

 

 


ایران بارها ضمن رد ادعاهای کشورهای غربی در خصوص تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، اعلام کرده است که تنها هدف اصلی از دنبال کردن برنامه هسته ای، مصارف صلح آمیز و تولید انرژی خواهد بود.

 

 

اشتاینیتز مدعی شد: ایران در جریان مذاکرات، عدم انعطاف پذیری خود را نشان داده است و رویکرد بین المللی مربوط به محدود سازی ایران از طریق کاهش تحریم ها در برابر رفتار خوب را رد کرده است. توانایی های نظامی ایران باید خنثی شود، یعنی ایران نباید هیچ گونه برنامه غنی سازی داشته باشد.

 

 

آسوشیتدپرس افزود: البته اسرائیل تنها نیست. مصر، عربستان و سایر کشورهای عربی نیز نگران توافقی هستند که موجب تشدید رقابت تسلیحاتی در خاور میانه شود./982/د101/ک

 

ارسال نظرات