۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۰۵۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تبعیت مردم از روحانیت، موجب تثبیت و تقویت نظام اسلامی شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: تبعیت مردم از روحانیت، موجب تثبیت و تقویت نظام اسلامی ایران شده است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی‌لائینی، امام جمعه نکا امروز در جمع روحانیان این شهر با بیان این که مردم ما همواره در دوره‌های مختلف تابع مرجعیت و روحانیت بوده‌اند، افزود: پیروزی انقلاب ما نیز در گرو اطاعت‌پذیری از روحانیت بوده ‌است.

 

وی به اطاعت مردم از فتوای میرزای شیرازی و تحریم تنباکو و شکستن قلیان‌ها در آن زمان اشاره کرد و افزود: این تبعیت مردم از مرجعیت دینی به ما آموخت که اگر پشت سر ولی فقیه باشیم هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما ضربه بزند و به دشمنان هم فهماند که مانع اصلی آن‌ها در برابر ملت ایران، همین روحانیت است که به دشمنان اجازه نمی‌دهد در سرنوشت ملت ما دخالت کرده و تاثیرگذار بگذارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده‌اند و مردم آنان را امین و خدوم خود شناخته‌اند و هر گاه خطری احساس شود مراجع معظم و روحانیت بیدار با بیان و قلم و حضور به موقع نقش دشمنان را خنثی می‌کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که ولایت فقیه از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ولایت فقیه یعنی ایفاء کردن نقش روحانیت در صیانت و حفاظت انقلاب و فرهنگ مردم،‌ بنابراین همیشه روحانیت در صحنه حاضر بوده، از گذشته، حال و آینده اگر روزی دشمن بخواهد به اهداف شوم خود برسد نخستین هدف او محو و بی اثر کردن نقش علما و روحانیت است.

 

امام جمعه نکا افزود: روحانیت در تاریخ همواره مورد توجه مردم بوده، نقش آنان در تاریخ اسلام همواره روشنگری و دعوت به احکام و دستورات دینی بوده و مرزبانان فرهنگ و اندیشه هستند.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با بیان این که انقلاب اسلامی تبلور و نمونه‌ای از درس میرزای شیرازی است، خاطر نشان کرد: مردم ما همیشه از روحانیت و ولی فقیه تبعیت داشته و در هر شرایطی پشت سر ولی فقیه و ولایت بوده‌ است و تا اخر نیز در این راه خواهد ماند تا انقلاب به‌دست امام عصر(عج) برسد.

 

حجت الاسلام محمدی لاینی بیان داشت: مردم در این انقلاب از ابتدا تاکنون نشان دادند که به روحانیت اعتقاد و اعتماد کامل دارند و با تبعیت از ولایت فقیه، بصیرت و آگاهی خود را در صحنه های مختلف این انقلاب به جهانیان نشان دادند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که روحانیت آگاه و اصیل هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، بیان داشت: علما و فقهای دینی همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی پیشگام بودند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور مسؤولانه، آگاهانه و با بصیرت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیان داشت: حضور دشمن شکن ملت ایران در 22 بهمن امسال بار دیگر وحدت و همدلی مردم را به دنیا اثبات کرد.

 

حجت الاسلام لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اطاعت از خداوند، انبیای الهی، ائمه و ولایت فقیه گفت: کسانی که به خدا ظلم کردند یعنی اینکه برای خدا شریک قائل شدند و یا به دیگران ستم کردند و به مال و جان مردم تجاوز کردند همه در قیامت حاضر شده و به اعمالشان در قیامت رسیدگی می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات