۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۲۴۵۹۴۹

هشتمین یادواره علما و شهدای روحانی نکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره علما و شهدای روحانی شهرستان نکا در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا شب گذشته در این مراسم به تبین انقلاب اسلامی و نقش روحانیت در پیروزی آن پرداخت و گفت: روحانیت از ابتدای انقلاب نقش اساسی در شکل گیری و استمرار آن داشته اند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: اگر از خودگذشتگی ها و اطلاع رسانی دقیق روحانیت و مرجعیت در انقلاب نبود، اکنون ایران اسلامی و بالنده، شاید در این جایگاه قرار نداشت.

 

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنان اسلام با ایجاد فتنه‌های مختلف در پی خدشه‌دار کردن انقلاب و ایران اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: آنان با ایجاد گروه‌های تکفری، داعش  و بسیاری از گروه‌های مخالف در واقع به دنبال معرفی اسلام به عنوان دینی خشونت‌آمیز و حامی تروریست هستند تا مردم جهان از اصل اسلام بیزاری بجویند.

 

وی با اشاره به ظهور گروه های انحرافی ادامه داد: ما با ایستادگی در مقابل این گروه ها و جریان ها نباید اجازه بدهیم که توطئه و ترفند دشمنان به نتیجه برسد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: وظیفه و رسالت روحانیت در همه زمان ها وعرصه ها هدایت و ارشاد افراد جامعه بوده است و با هدایتگری علما، فقها و مرجعیت بوده که اسلام اکنون به عنوان دین برتر در جهان هر روز بر طرفدارانش افزوده می شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که روحانیت و معنویت نقش کلیدی در حفظ و پیشبرد انقلاب اسلامی ایران داشته است، خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم تجربیات بزرگ را به نسل جدید روحانیت منتقل کنیم و از آنها برای اداره کشور و رشد و تعالی نسل پرسشگر امروز استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر تبیین انقلاب برای نسل جوان جامعه گفت: امروز نسل جدید ما تشنه آموختن است و وظیفه مهم روحانیت، انتقال ارزش ها و آرمانهای ان انقلاب به نسل جدید است.

 

وی همچنین با تاکید بر درس آموزی از زندگی و راه و روش شهدا افزود: ولایتمداری و در مسیر ولایت بودن مهم ترین تاکید و سفارش همه شهدا بوده که همه ما باید با الگو گرفتن از شهدا  در این مسیر ثابت قدم باشیم.

 

گفتنی است، یادواره علما و شهدای روحانی شهرستان نکا با همکاری معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران برگزار شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات