۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۴۵۸۷۸
یکی از علمای اهل تسنن تونس در گفت‌وگو با رسا:

پیام حضور عظیم مردم ایران در راهپیمایی مبارزه با آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه الزیتونة تونس انقلاب اسلامی ایران را محرک اصلی انقلاب‌های مردمی منطقه خواند و تلاش دشمنان برای منزوی نشان دادن ایران را بی نتیجه توصیف کرد.
عبدالقادر قحة ، از اساتيد دانشگاه الزيتونه تونس
 
دکتر عبد القادر قحه، از علمای اهل تسنن و استاد دانشگاه الزیتونة تونس، در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در ایران اولین انقلاب است که با ماهیت اسلامی توانست در جهان اسلام محقق شود. این انقلاب به همگان نشان داد که با اتکا به نیروی اسلام می‌توان در برابر امپریالیسم جهانی و استکبار ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به مسلمانان جهان بود. در زمان انقلاب اسلامی ایران، رییس جمهور وقت آمریکا با تمام ادعای خود نتوانست در برابر انقلاب مردمی به رهبری انسانی الهی کاری از پیش ببرد. اکنون نیز مردم ایران نشان دادند که در مقابل آمریکا ایستاده اند.
 
این استاد دانشگاه در تبیین علل موفقت امام خمینی(ره) گفت: اراده آهنین حضرت امام و محبت مردم نسبت به ایشان موجب شده است که سپاه عظیمی از عاشقان به میدان آمده و جان خود را برای انقلاب فدا کنند. ایران از زمان انقلاب تلاش کرد تا کمترین وابستگی را به خارج داشته باشد و در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی توانسته مستقل شود.
 
این عالم اهل سنت تونس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران محرک اصلی انقلاب‌ کشورهای عربی منطقه بوده است. پس از انقلاب اسلامی مساله فلسطین در راس امور قرار گرفت. سفارت اسرائیل در ایران بسته شده و به جای آن سفارت فلسطین بازگشایی شد.
 
عبدالقادر قحه به احساس مقاومت به وجود آمده در نهاد مسلمانان دنیا نسبت به ایستادگی در برابر مستکبران جهان اشاره کرد و گفت: این ندای استکبار ستیزی امام خمینی(ره) است که تمام آزاد اندیشان دنیا به آن لبیک گفته و چه بسا این پاسخ در انقلاب‌های اخیر مردمی منطقه به گوش می‌رسید. مسلمانان کشورهای منطقه مانند مردم تونس بدون در دست داشتن سلاح‌های کشتار جمعی توانستند دربرابر زیاده خواهی‌های سردمداران دیکتاتور بایستند.
 
وی تنها خطر این جریان مقدس را توطئه چینی دشمن با استفاده از ابزار اختلافات مذهبی دانست و افزود: آمریکا و غرب می‌خواهند ایران را به حاشیه برانند اما قطعا نمی‌توانند موفق شوند چون قلوب مؤمنین همراه با ایران است. مردم این کشور با حضور در راهپیمایی نیز نشان دادند که دل در گروه انقلاب خود دارند و از آن در مقابل دشمنان محافظت خواهند کرد.
 
استاد دانشگاه الزیتونة تونس در پایان بر مساله وحدت تاکید و تصریح کرد: وحدت بین مسلمانان تنها رمز موقیت آنها و بی نتیجه گذاشتن نقشه‌‎‌های دشمنان اسلام است. همچنین مسلمانان حمایت از مقاومت اسلامی را نباید تحت هیچ شرایطی کنار بگذارند؛ چراکه مقاومت اسلامی راه مقابله با اشغالگری‌های اسراییل در مناطقی چون فلسطین و لبنان است./1321/ب911/ک
ارسال نظرات