۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۴۷۱۴
مظفر:

تبعیت از رهبری سبب حفظ نظام می شود/ مسؤولان خط قرمزها را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: مسؤولان از دل همین انقلاب هستند اما باید بدانند که این ملت با هیچ کدام از مسؤولان عقد اخوت نبسته است، مسؤولان باید خط قرمز ها را رعایت کرده و دستاوردهای مهم انقلاب را حفظ کنند، همچنین تیم مذاکره کننده باید عزت مندانه در مذاکرات حضور پیدا کنند.
دکتر حسين مظفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

 

انقلاب اسلامی در اوج حاکمیت دو تفکر دین ستیز به وجود آمد

وی با اشاره به وجود حکومت های ضد دینی قبل از انقلاب گفت: در اوج حاکمیت دو تفکر دین ستیز به نام کمونیسم ولیبرالیسم که بر شرق و غرب سیطره داشتند و در صدد از بین بردن دین بودند، انقلابی در بخشی از جغرافیای زمین به نام ایران اتفاق افتاد که هدفی معنوی و الهی داشت.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی همه تحلیل گران و دشمنان را در شگفتی فرو برد، افزود: این انقلاب الهی شگفتی های فراوانی داشت اما مهم ترین آن ها دست خالی بودن مردم از ابزار نظامی و مقابله با حکومتی که مورد حمایت آمریکا و تا دندان مسلح بود، است؛ از همین رو هیچکس تحقق چنین انقلابی را باور نمی کرد.

 

وی با اشاره به نظرات دشمنان انقلاب قبل از پیروزی آن، اظهار داشت: شاه یک سال قبل از پیروزی انقلاب می گفت من ارتشی چند هزار نفری دارم که هیچکس نمی تواند من را شکست دهد، کارتر رییس جمهور آمریکا چند ماه قبل از انقلاب اظهار خوشحالی کرد که ایران جزیره ای با ثبات است؛ در چنین وضعیتی بود که انقلاب در اوج ناباوری بدخواهان تحقق پیدا کرد.

 

مظفر ادامه داد: بعد از پیروز انقلاب خبرنگاران آمریکایی از رییس جمهور این کشور پرسیدند که چرا با وجود دستگاه های جاسوسی قدرتمند، انقلاب ایران به پیروزی رسید؛ رییس جمهور آمریکا در جواب گفت ما در هیچ کاری کوتاهی نکردیم بلکه تمام اوضاع تحت نظر بود، اما هیچگاه پیش بینی نمی شد که یک پیرمرد 78 ساله با سخنان خود ملت ایران را آتشفشان کند.

 

تنها نظامی که با ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت تشکیل شده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

وی با بیان این که از همان روز های آغازین انقلاب، دشمنان بر علیه ایران تحریم و فتنه گری کردند، ابراز داشت: با وجود تمامی این مشکلات، به برکت ولایت فقیه هرچه از عمر این  انقلاب می گذرد تهدیدهای بیشتری تبدیل به فرصت می شود، شجره طیبه انقلاب همچنان استوار و با طراوت حرکت کرده و جای خودش را در نظام های جهانی باز کرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، عنوان کرد: احیای دین و بازگرداندن عظمت اسلامی از دستاورهای مهم انقلاب است، در دوران قبل از انقلاب اسلام آمریکایی و بی تحرک تبلیغ می شد، اما این انقلاب نشان داد که اسلام قدرت ایجاد تحول را دارد؛ در اسلام همه در برابر یکدیگر مسؤول بوده و هیچکس در برابر ظلم سکوت نمی کند.

 

وی تأسیس نظام جمهوری اسلامی را از دیگر دستاورهای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: تنها نظامی که در میان حکومت های جهان با ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت تشکیل شده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اسلامیت نظام جانمایه حکومت بوده که سمت و سوها را مشخص کرده و به نظام سیاسی مشروعیت می بخشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که جمهوریت نشان دهنده پیوند مردم و نظام است، یادآور شد: جمهوریت تجلی بخش مقبولیت نظام است؛ اذن حکومت به حاکم باید از سوی خداوند باشد که مشروعیت نام دارد، اما مشروعیت به معنای نفی مقبولیت نیست، اکثریت هیچگاه نمی تواند جنبه هدایت و مشروعیت داشته باشد که این مسأله به معنای کنار گذاشتن مردم از نظام نیست.

 

وی محقق شدن نظام مبتنی بر امامت و ولایت را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: بعد از رسول اکرم(ص) قرار بر این بود که رسالت در قالب امامت استمرار و جریان پیدا کند، اما غاصبان اجازه این کار را نداده و به سبب آن 14 قرن خلافت و سلطنت در جامعه حکم فرما شد.

 

افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که نماینده امام زمان(عج) در رأس آن قرار دارد

مظفر با بیان این که انقلاب اسلامی امامت را در خط اصلی رسالت قرار داد، افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که نماینده امام زمان(عج) در رأس آن قرار دارد، این که مردم جان خود را در راه پیشبرد اهداف نظام فدا می کنند به دلیل این است که می دانند برای زنده ماندن یک نظام اسلامی جان دادند؛ ولی فقیه تجلی امام معصوم است؛ بنابراین همانگونه که از معصوم تبعیت می شود باید از ولی فقیه نیز حمایت کرد.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی، دین و سیاست را آمیخته کرد، اظهار داشت: در طول تاریخ افراد بسیاری سعی کردند تا دین را از سیاست جدا جلوه دهند، این در حالی است که اصل و جوهره سیاست و دین یک چیز است؛ بنابراین سیاسیت ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاسیت ما است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست مداری و سیاست ورزی باید با اخلاق و ارزشهای دینی تلطیف شود، سیاسیت توأم با بد اخلاقی از دستاوردهای غرب است؛ بنابراین دین اجازه نمی دهد که سیاستمداران بدون رعایت اخلاق عمل کنند.

 

وی حفظ کردن دستاوردهای انقلاب را ضروری دانست و ابراز داشت: امروزه این نظام الهی در بستر حوادث به سر می برد، به یقین این انقلاب با اقتدار و با طراوت بیشتر پیش می رود؛ این که تمام دنیا بر علیه ایران برنامه ریزی می کنند نشانه اقتدار ایران به حساب می آید؛ ایران کشوری است که توانست اقتدار آمریکا و غرب را پایین بیاورد، ایران در گذشته نقطه ای سیاه در جغرافیا بود اما به برکت انقلاب نقطه ای درخشان شده که محل امید عدالت خواهان عالم است.

 

بمب هسته ای ایران انگیزه، استقامت و اراده مردم آن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راز و رمز پیروزی انقلاب، عنوان کرد: یکی از تحلیلگران غربی می گوید که بسیار تلاش کردم تا بفهمم رمز پیروزی ملتی بدون سلاح در برابر حکومتی که تا دندان مسلح است چیست، بعد از مدت ها به این نتیجه رسیدم که ایرانی ها به آسانی با مرگ روبه رو می شوند که این سبب پیروزی آنها شده است.

 

وی استقامت، پایداری و روحیه شهادت طلبی را رمز عبور انقلاب از گردنه های سخت دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران بمب هسته ای ندارد، بمب هسته ای ایران انگیزه، استقامت و اراده مردم آن است؛ با این اراده بالا نباید به خنده های بیگانگان دل ببندیم، باید دانست که ماهیت انقلاب با ماهیت سلطه متفاوت است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همان مسائلی که سبب به وجود آمدن انقلاب شد، سبب بقا آن می شود، تصریح کرد:پایبندی به ارزش ها و آرمان ها، اطاعت از رهبری، حضور مردم در صحنه و استقامت و پایداری آنان سبب بقای انقلاب می شود؛ برخی از مدعیان می گویند که آموزه های امام را باید در موزه ها جست و جو کرد، این افراد کسانی هستند که با هر بادی به هر طرف می روند.

 

مسؤولان خط قرمز ها را رعایت کنند

وی با اشاره به این که تبعیت از رهبر معظم انقلاب، سبب حفظ و بقای نظام اسلامی می شود، گفت: رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بسیار مشکل تر از رهبری زمان امام خمینی(ره) است، در اوایل انقلاب هیچکس به دنبال پست، مقام، شهرت و مال اندوزی نبود اما بعد از رحلت امام اوضاع تغییر کرد؛ در دوران سازندگی مسابقه برای قدرت و تجمل گرایی پدید آمد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروزه تمام شیاطین بسیج شدند تا باطل را بر روی کار بیاورند، اما این ملت با چنگ و دندان این انقلاب را حفظ می کند؛ مسؤولان نیز باید همانند مردم به وظیفه خود به درستی عمل کنند، همه باید بدانند که ملت ایران تارسیدن پرچم به دست صاحب اصلی پای آرمان های امام و رهبری خواهد ایستاد.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: مسؤولان نیز از دل همین انقلاب هستند اما باید بدانند که این ملت با هیچ کدام از مسؤولان عقد اخوت نبسته است، مسؤولان باید خط قرمز ها را رعایت کرده و دستاوردهای مهم انقلاب را حفظ کنند، همچنین تیم مذاکره کننده باید عزت مندانه در مذاکرات حضور پیدا کنند./1323/پ201/ج

 

ارسال نظرات