۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۴۴۷۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی زمینه حکومت الهی منجی بشریت را فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ بشریت تنها یک نفر موفق شده است در قالب یک حکومت شیعی زمینه حکومت الهی منجی بشریت امام عصر را فراهم کند که این افتخار بعد از قرن ها نصیب ملت ایران شده است.
حجت الاسلام محمد جواد سيفي مازندراني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد جواد سیفی مازندرانی، استاد حوزه علمیه قم، سه شنبه شب در مراسم جشن های مردمی دهه فجر در مسجد الزهرا(س) خیابان  شهید صالحی کاشان با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: افرادی که می گویند دین و قرآن چه ربطی به سیاست دارد، این افراد کسانی هستند که حتی یک بار هم قرآن را تلاوت نکرده اند در حالی که هدف از فرستادن قرآن این بود که یک پیامبر سیاسی، احکام سیاسی قرآن را پیاده کند.

 

وی با اشاره به این که فقط در سایه حکومت است که نماز و روزه و زکات و واجبات دین به پا داشته می شود گفت: امام رضا(ع) می فرماید «من عالم به تمام خلقت هستم، من نیامدم جامعه ای در کنار یکدیگر زندگی و به رشد و تعالی برسند مگر این که در قالب یک حکومت باشند».

 

حجت الاسلام سیفی مازندرانی با اشاره به این که برخی شعار جدایی دین از سیاست دارند، گفت: عده ای که در بین آنها خواص نیز هستند بحث جدایی دین از سیاست را امروز نیز مطرح می کنند و این مسأله جدیدی نیست در دوره امیرالمومنین(ع) نیز به حضرت علی بهانه می گرفتند.

 

وی، حق و حمایت از مظلوم را یکی از وظایف علمای دین دانست و گفت: خداوند از علمای دین عهدو میثاق گرفته است اگر فریاد مظلومی را شنیدند، حق خواهی کنند، لذا علمای دین برای حق خواهی همیشه مورد اهانت و شکنجه قرار داشتند.   

 

به گفته وی، اگر برخی از علمای دین مورد اهانت دشمن قرار نگرفتند برای این بود که نسبت به حق خواهی و عدالت خواهی و فریاد مظلومین بی تفاوت و بی خیال بودند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز نیز دشمن از احساس تکلیف ما نسبت به دین و علم و نماز مسلمانان واقعی در هراس است نه از نمازی که در عربستان خوانده می شود و بعد از نماز بله قربان گو و بنده و برده استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیست جهانی هستند.

 

حجت الاسلام سیفی مازندرانی یادآور شد: امروز نیز عالمی که علاقه ای به وظیفه خود در قبال دیگران و جامعه نداشته باشد وجود دارند و این افراد مورد سوء استفاده دشمن قرار می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که قرآن کامل ترین کتاب آسمانی است که در یک آیه بیان کرده است حکومت ایجاد شود گفت: وقتی یک عالم ربانی وظیفه رهبری و هدایت یک  جامعه و حکومت را به دست می گیرد مانند یک دژ محکم  در برابر تمامی  وسوسه های دنیایی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی می ایستد.

 

به گفته وی، در طول تاریخ بشریت تنها یک نفر موفق شده است در قالب یک حکومت شیعی زمینه حکومت الهی منجی بشریت امام عصر را فراهم کند که این افتخار بعد از قرن ها نصیب ملت ایران شده است.

 

حجت الاسلام سیفی مازندرانی گفت: هیچ کدام از جوامع بشری این توفیق را نداشتند اما یک عالم و فقیه در حکومت اسلامی توانسته است زمینه حکومت حضرت مهدی(عج) را فراهم کند.

 

وی افزود : علاوه بر این در طول تاریخ کمتر دیده شده است زنانی در جامعه بدون این که امام زمان خود را دیده باشند نقش آفرین باشند حتی در صحرای کربلا زنان امام زمان خود را دیدند و با فرستادن فرزندان خود به میدان دست یاری به امام حسین دادند.

 

به گفته وی، امروز زنان بدون این که امام زمان خود را دیده باشند، اما از روی وجدان های بیدار و بصیرت خود به نایب امام زمان خود لبیک گفتند و هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و در بین آنها خانواده هایی بودند که حتی 5 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

 

این استادحوزه علمیه قم گفت: در کدام جامعه ای می توانید پیدا کنید که توده مردم آن جامعه از خواص خود جلوتر باشند و بعد از 30 سال از عمر انقلاب اسلامی در 9 دی ماه سال 88  مانند 22 بهمن سال 57 از خواص خود جلوتر باشند و در این بین خواص رفوزه شدند اما مردم ثابت کردند درک و فهم آنها به قدری بالا است که انقلاب را فهمیده اند.

 

وی افزود: امروز تمامی نگاه های دنیا به ملت ایران اسلامی است به گونه ای که طلابی که در جامعه المصطفی العالمیه قم تدریس می کنند با تهیه فیلم های جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آن را در طرف دیگر کره زمین و آمریکای شمالی برای مردم خود به نمایش می گذارند و همه متعجب هستند که انقلاب اسلامی چگونه با وجود این همه فتنه و توطئه دشمنان داخلی و خارجی مقاومت کرده است و روی پای خود ایستاده است.

 

به گفته وی، امروز غرب در برابر اسلام و انقلاب اسلامی دست خالی است و هیچ حرفی برای گفتن ندارد به طوری که بحران سراسر غرب را فراگرفته است و آزادی در غرب به توحش تبدیل شده است و برای جلوگیری از نفوذ اسلام ، امپراتوری رسانه ای مانع از رسیدن پیام به ملت های غرب شده است.

 

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که امروز دشمن به دنبال ایجاد رخنه و اختلاف بین مسلمانان است گفت: در داخل کشور افرادی هستند که حتی تحمل مشاهده جشن های پیروری انقلاب اسلامی در مساجد را هم ندارند و این افراد کسانی هستند که هنوز نتوانسته اند رهبری و ولایت را بشناسند.

 

وی افزود:  اگر آنها ولایت را می شناختند با عنوان چپ و راست به جان یکدیگر نمی افتادند چرا که چپ و راست گمراهی است و تنها مسیر ولایت است که مستقیم به سوی هدایت است.

 

به گفته وی مردم 9 دی توانستند با مرجع خود ارتباط برقرارکنند و حماسه 9 دی را بیافرینند و این هنر انقلاب اسلامی ما است و انقلاب هنرش به پیام های ظلم ستزی و استکبار ستیزی است اما برخی نخواستند بفهمند ولایت مطلقه چیست و به دنبال این هستند که دست جلوی غرب دراز کنند.

 

حجت الاسلام سیفی مازندرانی با اشاره به این که، این ها عددی نیستند که مردم ایران و انقلاب اسلامی بخواهند بعلاوه آنها درمذاکرات هسته ای باشند، گفت: اما متأسفانه برخی نمی خواهند تذکرات رهبر معظم انقلاب بشنوند چرا که به توانمندی و استعدادها و دستاوردهای ایران اسلامی اعتقادی ندارند و به دنبال غرب هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران این توفیق را داشته است که توانسته زمینه ساز حکومت منجی بشریت امام زمان(عج) شود و یکی  از علائم ظهور، انقلاب اسلامی ایران است./1307/پ201/ب6

ارسال نظرات