۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۴۴۵۸۳
روزنامه نگار جوان آمریکایی در گفت‎گو با رسا:

با دوستان رسانه‎ای‌‌ام برای انتشار نامه رهبر ایران تلاش کردیم/ منطق نامه همسو با ادبیات جوان آمریکایی

رسا - کالب موپن روزنامه نگار آمریکایی و فعال جنبش وال استریت گفت: من و دوستان رسانه ایم تلاش بسیاری برای انتشار پیام رهبر ایران در آمریکا انجام دادیم. امروز جوانان زیادی در آمریکا نامه رهبر ایران را خوانده اند و با محتوای آن ارتباط برقرار کرده اند.
کالب موپن

 کالب موپن، از شخصیت های ضد امپریالیست آمریکا و از چهره های جوان و شناخته شده ی جنبش وال استریت در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران با نامه خود به ما جوانان اروپایی و آمریکایی نشان داد که چقدر با طرز تفکر جوانان غربی آشناست. حتی لحن بیان رهبر ایران به گونه ای بود که ما بتوانیم سخن او را بفهمیم و ابعاد مختلف آن را درک کنیم و نه صرفا بشنویم و از آن بگذریم.

 

 
وی افزود: رهبر ایران به خوبی به این حقیقت واقف است که میلیون ها جوان آمریکایی با آغوش باز از تفکرات دیگر استقبال می کنند.
 
موپن با اشاره به زمان انتشار نامه ی مقام معظم رهبری گفت: در روزهای اخیر با تاسیس داعش و به دنبال آن حوادث نشریه ی شارلی ابدو اسلام هراسی در آمریکا به اوج خود رسیده بود.
 
وی افزود: عده ای (از جمله شبکه ی فاکس نیوز آمریکا) حتی به خود اجازه دادند با انتشار اخبار کذبی مبنی بر وجود مناطق تحت حاکمیت اسلام در کشورهای بریتانیا و فرانسه حس نفرت نسبت به مسلمانان را افزایش دهند.
 
این روزنامه نگار آمریکایی بخشی از نامه ی رهبری را که به جنایات رهبران غربی پرداخته است مهم ترین بخش نامه دانست و گفت: رهبر ایران از روی خشم و قلدرمآبانه به این جنایات نپرداخته بود. بلکه به گونه ای آرام و منطقی این جنایات را عنوان کرد و حتی برخی تاریخ شناسان را به خاطر محکوم کردن این جنایات سالیان سال پس از وقوع آن تحسین کرد.
 
وی افزود: برای از بین بردن تعصب کورکورانه جوانان آمریکا نسبت به وطن خود زمان زیادی می طلبد، چرا که این تعصبات تمام عمرشان به آنها تلقین شده است. اما میلیون ها جوان در این کشور امروزه به دنبال پشت پرده ی فریبکاری های مقامات دولتی هستند. شبکه هایی چون پرس تی وی نقش بسزایی در این آگاهی ایفا می کنند. این نامه نیز تاثیر به سزایی در آگاهی بخشی به جوانان آمریکا خواهد داشت.
 
این روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به بیداری تدریجی جوانان آمریکا خاطر نشان کرد: جوانان آمریکا به تدریج و آرام آرام احساس می کنند که مشکلی وجود دارد. این نامه به این جوانان، کمک شایانی کرد. این نامه کمک خواهد کرد که جوانان درک بهتری از دنیا داشته باشند.
 
وی افزود: نامه ی رهبر ایران امیدی برای جوانان آمریکایی بود که بدانند در مبارزه برای عدالت تنها نیستند و افرادی در جهان هستند که خشم روز افزون خود را نسبت به رهبران آمریکا کتمان نمی کنند.
 
تحلیلگر آمریکایی ادعای برخی مبنی بر تلاش مقام معظم رهبری به اسلامیزه کردن اروپا و آمریکا را کذب خواند و گفت: جناح راست افراطی در آمریکا سالها دروغ بزرگ رویارویی آمریکا با خطر اسلامیزه کردن آن را تبلیغ کرده اند. با به راه اندازی تظاهرات های ساختگی با عناوین "اسلامیزه کردن آمریکا را متوقف کنید" بر ساختن مساجد جدید اعتراض کردند. کودکان مسلمان مدرسه ای را کتک زدند. قرآنها را به آتش کشیدند و اعمال شنیع و منافی آداب انجام دادند. جناح راست افراطی می خواهند ذهن طبقه بی سواد جامعه آمریکا را با وحشت از اینکه روزی مسلمان ها می آیند پر کنند. این مسأله یادآور گذشته ضد کمونیستی در زمان جنگ سرد است.
 
وی افزود: حقیقت این است که اسلام گرایی آمریکایی ها یا به عبارتی اسلامیزه شدن آمریکا هم اکنون هم در حال وقوع است، چرا که جامعه ی آمریکا به شدت تحت تاثیر اسلام قرار گرفته است. اسلام صدها سال است که در نیویورک بوده است. مساجد بسیاری در کالیفورنیا پیش از قرن 20ام ساخته شده اند. بسیاری از بردگان آفریقایی که به آمریکا آمده اند مسلمان بودند. جرج واشنگتن، توماس جفرسون و دیگر پدران موسس آمریکا اطلاعات بسیاری در مورد اسلام داشتند و قرآن را مطالعه کرده بودند.
 
موپن تحمیل اسلام به مردم آمریکا را امری غیر ممکن دانست و افزود: اگر روزی قرار باشد دولتی اسلامی مانند دولت ایران در آمریکا به قدرت برسد، قطعا در نتیجه ی خواست اکثریت مردم بوده است.
 
وی افزود: تجربیات بسیاری وجود دارد که جوانان آمریکا از انقلاب 57 ایران می توانند بیاموزند. وقتی در ایران بودم، متوجه شدم که در ایران نیز کاپیتالیسم وجود دارد اما دولتی اسلامی بر کشور حاکم است که کاپیتالیسم را کنترل می کند و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا طمع و زیاده خواهی جای خود را به اخلاق ندهد. اگر جوانان آمریکا در صدد تغییر در کشور خود هستند، مسائل این چنینی می تواند برای آنها مفید باشد.
 
موپن سنت گرایش مردم عادی به مذهب و مخالفت با فساد، جنگ و استثمار را امری تاریخی و ریشه دار در فرهنگ آمریکا دانست و ابراز امیدواری کرد با وجود فراموشی این سنت تاریخی در آمریکا، امیدی برای احیای آن در کشور وجود دارد.
 
وی افزود: جوانان آمریکایی امروز رهبران خود را مورد بازخواست قرار داده اند و علیه آنها قیام کرده اند. تظاهرات های زندگی سیاهان اهمیت دارد (Black Lives Matter) علیه خشونت پلیس و تظاهرات های تسخیر وال استریت از نشانه های آن است.
 
این روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به تلاش های خود و سایر دوستان رسانه ایش برای انتشار این نامه در سراسر آمریکا افزود: رسانه های آمریکا سعی کردند این نامه را پنهان کنند و آن را نادیده بگیرند تا بتوانند به ارائه ی چهره ی شیطانی از جامعه ی ایران ادامه دهند. اما گسترش رسانه هایی چون اینترنت توانسته است انحصار رسانه را از دست رهبران آمریکا بگیرد. با تلاش جوانان آزادی خواه در آمریکا جوانان زیادی در سراسر کشور این نامه را خوانده اند و با محتوی آن ارتباط برقرار کردند.
 
وی افزود: اینترنت توسط ارتش آمریکا با هدف کمک به کشتار کنترل مردم جهان ساخته شد. اما امروز اختراع خود آنها عامل نابودی تدریجی شان شده است. آنها انتشار اطلاعات را آزاد گذاشتند و همین امر باعث شده است که حقیقت مسیر حرکت رو به جلوی خود را بیابد و نظم کهنه ی امپراطوری ها و ذی نفعان را تهدید کند.
 
کالب موپن روزنامه‌نگار فعال سیاسی و تحلیلگر جوان آمریکایی و از چهره های ضد امپریالیستی این کشور به حساب می رود. وی از سازمان دهندگان مرکز اقدام بین‌المللی در نیویورک است. مرکز اقدام بین‌المللی در سال 1992 توسط رمزی کلارک وزیر اسبق دادگستری و دادستان کل پیشین آمریکا در حمایت از جنبش‌های ضدامپریالیستی در سراسر دنیا بنا نهاده شد./995/گ401/ک

 

ارسال نظرات