۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۴۴۵۰۵

دیدار نماینده خبرگان رهبری با خانواده شهید نهالی مقدم در تبریز

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز با خانواده شهید رحیم نهالی مقدم، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران دیدار کرد.
هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز با خانواده شهید حاج رحیم نهالی مقدم، فرمانده جانبازی که همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به خیل همرزمان شهیدش پیوست، دیدار کرد.

 


وی با بیان این‌که بنده با این جانباز شهید فداکار و باوفا در ستاد سپاه پنجم عاشورا و در جبهه های دفاع مقدس همرزم بودیم، گفت: خاطرات زیادی از آن دوران دارم که متاسفانه در عروج و از دست دادن او اندوه دل می بریم، گاهى فضیلت برخی از جانبازان از شهدا هم بیشتر است چراکه برخی از جانبازان هستند که روزی چندبار شهید می‌شوند.

 


عضو خبرگان رهبری افزود: یکی در جنگ گلوله و ترکشی می خورد شهید می شود، یکی هم مجروح می شود و به تدریج شهید می شود برخی نیز زنده می مانند و در سنگرهای مختلف دیگر به مجاهدات ادامه می دهند؛ اینها در واقع یک حکم دارند هر دو با همین انگیزه و با همین نیت رفتند تا در راه خدا جهاد کنند.

 


وی تصریح کرد: اگر جانبازی در دوران زندگی جانبازی حدود الهی را رعایت و تقوا و پاکدامنی را حفظ کند، آن چنان پاداشی دارد و که خدای متعال از آن به اجر عظیم تعبیر می کند؛ خداوند می فرماید «للذین احسنوا منهم و اتقوا اجرعظیم.» چیزی را که خدای خالق عظمت از آن به عنوان عظیم یاد کند، پیداست که اجر خیلی بالا و بزرگی است.

 


حجت الاسلام والمسلمین هریسی ادامه داد: هر کدام از رنج‌های جانبازان یک حسنه است که  ثبت می شود. رنج‌ها، محرومیت ها و مشکلات زندگی هر کدام اجری دارد. ما که در مقابل حوادث گاهی بی صبری می کنیم، به خاطر این است که نمی دانیم این حوادث در سرنوشت نهایی ما پیش خدای متعال چه تأثیری دارد.

 


وی با بیان این‌که مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایفی در قبال جانبازان دارند، ادامه داد: اینکه ما می گوییم جانبازان پیش خدا اجر دارند، آنها احساس نکنند که بار از دوششان برداشته شده است، ما در قبال جانبازان عزیزی که در مهم‌ترین آزمایش این انقلاب رفتند و سلامت و جوانی خودشان را این طور در راه خدا دادند، وظایفی داریم.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه خیلی از جانبازها به ویژه جانبازان شیمیایی بعد از سالها تحمل بر اثر همان جانبازی جانشان را از دست می دهند این نوع جانبازی خودش شهادت است، افزود: کمیسیون پزشکی وکمیته احراز بنیاد شهید بایستی نظر پزشک جراح و معالج بیماران جانبازی را که شهید شدند، را مدنظر قرار دهند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات