۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۴۳۵۳۰
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مراسم محوری 12 و 22 بهمن در 30 منقطه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: مراسم محوری بزرگداشت دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه در بیش از 30 شهر و مرکز جمعیتی این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري - نشست ستاد گراميداشت دهه فجر بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دومین نشست ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر استان خراسان شمالی که با حضور تمامی رؤسای کمیته ها و نمایندگان دستگاه ها و سازمان های مختلف این ستاد در بجنورد برگزار شد، بر مردمی برگزار شدن برنامه های گرامیداشت این ایام در استان تأکید کرد.

 

وی اظهار داشت: باید به سرعت نسبت به آذین بندی شهر اقدام شود تا مردم به خوبی ورود به دهه فجر را احساس کرده و مشارکت اقشار مختلف در برنامه های این دهه افزایش یابد.

 

حجت الاسلام سالاری از اجرای دو مراسم محوری در روزهای دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه در بیش از 30 شهر و مرکز جمعیتی شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: در روز دوازدهم بهمن در یکی از میادین مرکزی هر یک از شهرها و بخش های استان مراسم نمادین ورود و گلباران تمثال حضرت امام(ره) اجرا می شود.

 

رییس ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر استان خراسان شمالیتصریح کرد: محوریت شعار راهپیمایی امسال با توجه به هتک حرمت دشمنان علیه نبی مکرم اسلام(ص) حمایت از ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) است.

 

وی اجرای گروه سرود 1357 نفری از دانش آموزان، سخنرانی یکی از مسؤولان استانی، به صدا درآمدن گلبانگ انقلاب راس ساعت 9 و 33 دقیقه و تجدید عهد با شهدا با حضور در مزار شهیدان حسن آبادی و حصاری را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در دوازدهم بهمن ماه سال جاری در بجنورد برشمرد.

 

حجت الاسلام سالاری دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در نخستین روز دهه فجر ذکر کرد.

 

به گفته وی افزون بر این موارد در ایام الله دهه فجر امسال در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برنامه های دیگری نظیر اجرای 300 عنوان برنامه در آموزش و پرورش، افتتاح 159 پروژه در 80 روستا، 60 برنامه قرآنی و ... در سطح استان در نظر گرفته شده است.

 

محمود ثمینی، فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این نشست با تأکید بر مردمی برگزار کردن برنامه های دهه فجر، گفت: انقلاب متعلق به مردم بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر محور مردم استوار است به همین دلیل سکاندار اصلی در اجرای برنامه ها نیز باید مردم باشند.

 

وی با اشاره به این که در این زمینه لازم است برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر مردمی و با محوریت مساجد برگزار شود، اضافه کرد: به این منظور باید از توان طبقات و اقشار مختلف به درستی استفاده شود چرا که بهره گیری از توان مردمی در همه بخش ها نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

 

ثمینی تصریح کرد: استفاده از توان مردمی تنها مختص به دهه فجر و جشن های انقلاب نیست بلکه می بایست در همه مناسبت ها و اموری همچون مسائل اقتصادی نیز مردم دخالت داده شوند و دولت تنها هماهنگ کننده و نظارت کننده باشد.

 

به گفته ثمینی در مورد برنامه های دهه فجر در مرکز استان خراسان شمالی نیز می بایست همه کارها با محوریت مساجد، آموزشگاه ها، بازاریان، دانشگاه ها و طلاب انجام شده و تمام دستگاه ها هم وظیفه دارند برگزارکنندگان مراسم ها را پشتیبانی کرده و کوچکترین کوتاهی در این زمینه وجود نداشته باشد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات