۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۳۴۴۹
مفتی مصر:

دارالافتای مصر پاسخگوی فتواهای تکفیری‎هاست

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر تصریح کرد که دارالافتای مصر طی یک سال گذشته بسیاری از فتواهای تکفیری‎ها را پاسخ داد.
شوقي علام مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر در دیدار با وزیر خارجه سنگاپور، با تاکید بر حفظ وحدت در بین اقشار مختلف مردم این کشور گفت: مردم مصر در مرحله بسیار سختی از مبارزه با جریان‎های تروریستی قرار دارند لذا همه باید برای مبارزه با دشمنان متحد شوند.
 

وی به نقش مصر در مسائل سیاسی و اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: دارالافتای مصر سال میلادی گذشته بسیاری از شبهه‎ و مسائل روز دنیای اسلام و تکفیری‎ها را پاسخ داده و نقش تاثیر گذاری در کشورهای اسلامی ایفا کرده است.
 

شوقی علام پاسخگویی به مسائل دینی را یکی از وظایف دارالافتا خواند و افزود: دارالافتای مصر همه شبهه‎هایی که از سوی جریان‎های تکفیری مطرح می‎شود را رصد می‎کند و پاسخ مناسبی به آن می‎دهد. تکفیری‎ها با شبهه‎پراکنی و انجام اقدامات تروریستی درپی مخدوش کردن چهره اسلام هستند.
 

وی افراط گرایی و خشونت طلبی در کشورهای اسلامی را محکوم کرد و گفت: بیش از 65 سال است که فلسطین در وضعیت بسیار اسفباری قرار دارد. مصر 35 است که برای اجرای صلح در فلسطین تلاش می‎کند ولی تا امروز به هیچ نتیجه‎ای دست نیافته‎ است.
 

مفتی مصر، اسلام را دین رحمت و مهربانی خواند و خاطرنشان ساخت: یکی از اهداف اسلام احیای اخلاق در بین جوامع انسانی است./994/ب904/د

ارسال نظرات