۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۴۳۴۲۲
آیت الله تحریری:

امام و رهبر انقلاب الگوی‌های مناسبی برای پیمودن مسیر بندگی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را شاخص شایستگان و الگویی مناسب برای جامعه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با این‌که در جایگاه بسیار والایی هستند و با اهالی معنا ارتباط دارند و همچنین با وجود مشغله‌های گوناگون هیچ‌گاه تعلیم، تعلم و تدریس را کنار نگذاشتند.
آيت الله تحريري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد باقر تحریری استاد اخلاق حوزه علمیه قم، عصر امروز در جلسه اخلاق مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به فرازهایی از مواعظ خداوند به حضرت موسی(ع) گفت: خداوند آن حضرت را سفارش به شست و شو و طهارت می کند.

 

وی با بیان این که یکی از وظایف انسان ها در ادیان الهی مسأله غسل و طهارت است، افزود: این شست و شو برای طهارت جسمانی است، طهارت جسمانی نیز مقدمه ای برای طهارت روحانی و باطنی می شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که محور تمام خطابات خداوند قرب الهی است، اظهار داشت: رسیدن به قرب الهی شرایط و زمینه هایی دارد، یکی از زمینه های رسیدن به حق تعالی ارتباط با بندگان شایسته خداوند است.

 

وی ادامه داد: انسان باید توجه داشته باشد که بندگان شایسته خداوند چه کسانی هستند و شایستگی از دیدگاه خداوند چیست، بندگان صالح خدا در مسیر قرب الهی هستند به همین دلیل خداوند ما را سفارش به نشست و برخاست با آنان کرده است.

 

آیت الله تحریری با بیان این که انبیا و اولیای الهی از شاخصان بندگی هستند، ابراز داشت: انسان در زندگانی دنیا به دنبال کمال است، به همین دلیل باید معنای کمال واقعی را بداند و با افراد کامل و در مسیر کمال ارتباط داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: خداوند شایستگی، شایستگان و راه های رسیدن به شایستگی رابرای انسان بیان کرده است؛ بنابراین از ابزار موجود باید به درستی و برای رسیده به شایستگی استفاده کرد تا رسیده به مقام صالحان حاصل شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه رسول اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) را در رأس صالحان دانست و خاطرنشان کرد: قرب به اهل بیت(ع) انسان را به خداوند نزدیک می کند؛ فراگیری علم دین، قرآن و معارف اهل بیت(ع) انسان را در مسیر شایستگی قرار می دهد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر این که« بهترین علم آن است که انسان را اصلاح کند» یادآور شد: اگر علوم به عمل متصل نباشند، خاموش خواهند شد؛ از رموز موفقیت طلبه توجه به هدف طلبگی، برنامه ریزی درست، معتدل زندگی کردن، توکل و توسل مستمر و شناخت زمان است، طلبه نباید خود را با افراط و تفریط سرنگون کرده و خود را به ضعف اعصاب برساند.

 

این استاد اخلاق امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را شاخص شایستگان و الگویی مناسب برای جامعه دانست و گفت: باید دید که این بزرگوران با چه دیدگاهی زندگی می کنند؛ رهبر معظم انقلاب با وجود مقامات بسیار با اهالی معنا ارتباط دارند و با وجود مشغله های گوناگون هیچ گاه تعلیم، تعلم و تدریس را کنار نگذاشتند./1323/پ202/ف

ارسال نظرات