۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۴۳۳۹۱
در پاسخ به اهانت نشریه فرانسوی؛

ندای لبیک یا رسول الله در شصت مدرسه طرح امین قم طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ در راستای اهانت فرانسه به پیامبر(ص) و پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی 60 مدرسه طرح امین حوزه های علمیه قم ندای لبیک یا رسول الله (ص) سر دادند.
مدارس امين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در راستای توهین فرانسه به پیامبر اکرم(ص) و پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی 60 مدرسه دخترانه طرح امین قم(تحت پوشش حوزه های علمیه) همزمان در ساعت 12ندای لبیک یا رسول الله(ص) سر دادند.
  
بر اساس این گزارش در این اجتماعات پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی قرائت شد که قمستی از این پیام به این شرح است:
 
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.
 
 
شما بخوبی می دانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترکتمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام ومسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی درحاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌یقدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پسخواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلامپرسش و کاوش کنید.
 
 
من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت،سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروزکه ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را درمرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهایایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیطپیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحیشده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را درذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصتمغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت رابرای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمنمسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلامرا با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.
 
 
گفتنی است مدارس امین به مدارسی از آموزش و پرورش  گفته می شود که همکاری و هماهنگی کامل با معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم دارد و یک مبلغ تمام وقت در مدرسه حضور فعال دارد که سال 92 تعداد این مدارس در قم 60 مدرسه خواهر و برادر در سه مقطع تحصیلی بود./1322/پ203/ف
ارسال نظرات