۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۴۳۲۲۵
مفتی مصر:

داعش درپی مخدوش کردن چهره اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با انتقاد از اقدامات جریان‎های تروریستی در کشورهای منطقه تصریح کرد که داعش درپی مخدوش کردن چهره اسلام است و ادعای دولت اسلامی از سوی این گروهک تروریستی باطل است.
شوقي علام، مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر، امروز در دیدار با نخست وزیر سنگاپور، تلاش دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام را محکوم کرد و گفت: دشمنان با توهین به پیامبر اکرم (ص) و نادیده گرفتن ارزش‎های اسلامی درپی مخدوش کردن چهره اسلام هستند.


وی اقدامات توهین آمیز نشریه شارلی ابدو فرانسه در انتشار کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) را اقدام غیر منطقی خواند و تصریح کرد: اقدام نشریه شارلی ابدو، احساسات مسلمانان را به شدت جریحه دار کرد، اما در هر صورت باید با این مساله، برخوردی خردمندانه داشته باشیم. اسلام یک دین جهانی است. این دین مبین هیچ گاه درپی ایجاد موانع در مسیر زندگی مسلمانان و یا انسان‎های جهان نیست بلکه پل سعادت را برای رسیدن به زندگی جاودانه است.


مفتی مصر با تاکید بر این که داعش، نگاه به اسلام را خدشه دار می کند، خاطر نشان کرد: خدا، خواهان ویرانگری و کشتار و جنگ نیست، ما به دنبال برقراری ثبات هستیم اما این افراد، فقط در پی ویرانگری هستند و ادعا می کنند که این کار را به نام اسلام انجام می دهند، اما این رویکرد، ربطی به اسلام ندارد.


شوقی علام، مصر را یکی از کشورهای تاثیر گذار در منطقه دانست و گفت: امنیت و ثبات در مصر به سود همه کشورهای منطقه است.


وی تنها راه رسیدن به امنیت در خاورمیانه را اتحاد مسلمانان جهان در برابر تروریست خواند و تصریح کرد: مصر بارها مزه تلخ حضور تروریست در کشورهای منطقه را چشیده است لذا مردم جهان برای مبارزه و نابودی تروریست باید متحد شوند.


مفتی مصرافزود: نباید داعش را دولت اسلامی خواند، زیرا این گروه نه تنها دولت نیست، بلکه به هیچ وجه از نظر اسلام اقدامات آنان قابل توجیه نیست./994/ب902/د

ارسال نظرات