۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۴۲۹۹۵
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی:

معرفت عملی نسبت به امام زمان تنها با پیروی از رهبر انقلاب ممکن است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه رسیدن به مراتب عالی عرفانی را پیروی منوط به از دستورات امام زمان(عج) دانست و گفت: شناخت حضرت شرط ضروری در عمل به دستورات ایشان است و طلاب حوزه علمیه بدانند که امروز در مسیر حق حرکت کردن و دست یافتن به شناخت و معرفت عملی به امام زمان(ع) فقط با پی‌گیری دستورات رهبر معظم انقلاب ممکن است.
حجت الاسلام والمسلمين بنابي

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، تولیت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب، در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری رسا، با بیان این‌که عرفان یک شیوه جدا از اسلام ناب محمدی نیست، اظهار کرد: عرفان همان عمل کردن به واجبات دینی با خلوص و محو شدن تمام اعمال انسان در خداست.

 

استاد اخلاق حوزه با بیان این‌که اخلاق یعنی تمام اعمال ما از کوچک و بزرگ فقط برای خدا بودن است، عنوان کرد: این‌که ما خدا را سرلوحه تمام نیات و اعمال خود قرار دهیم مسلماً راه نجات را خواهیم یافت.

 

تولیت مدرسه حضرت ولی عصر (عج) بناب با بیان این‌که امروز عرفان همان عمل به دستورات امام زمان (عج) است، ابراز کرد: طلاب امام زمان(عج) بدانند که عمل به دستورات امام عصر (عج) شرایطی دارد و از مهم‌ترین شرایط آن شناخت حضرت است.

 

وی افزود: شناخت امام زمان(عج) نیز خود در زمان غیبت علمی مهم و حیاتی در زندگی طلبگی است چرا که علمایی بودند که به درستی و در عمل، امام زمان(عج) خود را نشناختند.

 

حجتئالاسلام والمسلمین بنابی با بیان این‌که در دوران غیبت حضرت ولی عصر (عج) شناخت حضرت معنایی متفاوت دارد، گفت: شناخت امام زمان(عج) را می‌توانیم در سلوک عملی آیت الله بهاءالدینی بیابیم.

 

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه بدانند که امروز در مسیر حق حرکت کردن و دست یافتن به شناخت و معرفت عملی به امام زمان(ع) فقط با پی گیری دستورات رهبر معظم انقلاب ممکن است.

 

حجت الاسلام و المسلمین بنابی با بیان این‌که بدون عرفان اصلاً نمی‌توان طلبه را طالب علم دین دانست، یادآور شد: عرفان مقوله ای اختصاصی به طلاب علوم دینی نیست بنابراین بدون عرفان انسان اصلاً مومن نیست و غیر مومن را نمی‌توان انسانی عالم دانست.

 

وی افزود: البته باید در نظر داشت که عرفان را به چه معنایی در سبک زندگی خود قرار دهیم چراکه عرفان‌هایی در حال حاضر هستند که سر از بدعت و انحراف از حقیقت دین در آورده‌اند.

 

تولیت مدرسه حضرت ولی عصر (عج) بناب با بیان این‌که عرفانی که در مکتب اهل‌بیت(ع) نهادینه ‌شده است و در معارف آنان به ما رسیده است ناجی زندگی انسان‌هاست، گفت: رسیدن و دست یافتن به عرفان محض توفیق می‌خواهد و از خداوند منان خواستار توفیق درک این علم را خواستارم./837/ت302/ف

ارسال نظرات