۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۴۲۸۵۶

دیدار طلاب آذربایجان غربی و بناب با آیت الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی،با تجلیل از مواضع راهشگای حضرت آیت الله مکارم شیرازی در عرصه های گوناگون گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از ارکان انقلاب اسلامی ایران هستند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) بناب آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از ائمه جمعه و طلاب استان آذربایجان غربی، بناب و کرمانشاه به همراه اساتیدشان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

 

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت طلبگی و علم آموزی، توصیه های مهمی به طلاب کرد.

 

این مرجع تقلید با استناد به روایاتی طلبگی را مسؤولیتی مقدس و در عین حال حساس و مهم خواند و تاکید کرد: طلاب علوم دینی باید قدر جایگاه و موقعیت خود را بدانند و همواره به فکر خدمت به دین و مردم باشند و هم و غم شان نشر معارف اهل بیت(ع) باشد.


این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر این که امروز شرایط حساسی در جهان حاکم است و اسباب و عوامل فساد و گناه بسیار شیوع پیدا کرده، ابراز کرد: امروزه صدها شبکه فاسد و مفسد در حال شبهه پراکنی و هجمه به مقدسات و ارزش های دینی جامعه هستند و مدام عقاید و باورهای دینی مردم را تخریب می کنند؛ در چنین شرایطی روحانیت باید آگاه باشد و با مجهز شدن به سلاح روز وظیفه سنگین خود در مقابله با این هجمه و آگاه سازی مردم به خوبی انجام دهد.
 

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هر چه مقام انسان بالاتر باشد، وظایف او سنگین تر است، اظهار داشت: طلاب بدانند در زمان خاصی زندگی می کنند که نظیر آن در تاریخ اسلام وجود نداشته است، امروزه تمامی امکانات برای انجام فساد فراهم است.

 

 وی با اشاره به این که دشمنان برای تخریب عقاید و اخلاق اسلامی بسیار فعال هستند، ادامه داد: امروزه هزاران شبکه فاسد شبانه روز در حال فعالیت هستند و قصد انحراف جامعه را دارند، فعالیت این شبکه ها برای فاسد کردن جامعه اسلامی است که به دنبال آن جهان خواران بتوانند بر این مردم حکومت کنند، آن ها می دانند که در جامعه سالم اسلامی نمی توان نفوذ کرد.

 

این مرجع تقلید با بیان این که دشمن در خانه ها نفوذ کرده است، ابراز داشت: طلاب باید با آگاهی داشتن، پاسخگویی به شبهات و تبلیغ دین هجمه های دشمن را دفع کنند، طلبه باید مجهز به سلاح روز باشد؛ باید به قدر توان با فسادها مقابله کرد که در این راه خداوند انسان را یاری می کند.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب با تجلیل از مواضع راهشگای حضرت آیت الله مکارم شیرازی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از ارکان انقلاب اسلامی ایران هستند که با مواضع و مواعظ خود طلاب و مردم را در امور گوناگون یاری کردند./1323/پ202/ج

 

ارسال نظرات