۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۱۶۴۷

جزئیات عمره دانشجویی آذربایجان‌شرقی تشریح شد

خبرگزرای رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی به تشریح جزئیات 7 کاروان اعزامی عمره این استان پرداخت.
ستاد عتبات و عمره دانشگاهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان این‌که سفرهای معنوی عمره و عتبات یکی از مهم‌ترین بهترین فعالیت های فرهنگی نهاد رهبری محسوب می شود، اظهار داشت: هر ساله شاهد افزایش استقبال دانشجویان برای شرکت در سفر عمره هستیم.

 


وی با بیان این‌که امسال هفت کاروان متشکل از اساتید و دانشجویان متأهل و مجرد عازم سفر عمره خواهند شد، گفت: هر کاروان 150 نفر ظرفیت دارد که امسال 121 استاد دانشگاه، 362 دانشجوی متأهل به همراه خانواده و 276 دانشجوی مجرد عازم عمره می شود که بخشی از طریق قرعه‌کشی و بخشی نیز از سهمیه دانشجویان نخبه و برگزیده خواهند بود.

 


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به این‌که در کل 805 نفر دانشجو و استاد دانشگاه از آذربایجان شرقی امسال عازم سفر عمره می شوند، افزود: کاروان‌های ویژه اساتید در روزهای چهارم و نهم فروردین سال آینده و دانشجویان مجرد در روزهای هشتم و 23 اردیبهشت سال 1394 عازم خواهند بود.

 


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کاروان ویژه دانشجویان متأهل به همراه خانواده نیز در روزهای 14 و 29 فروردین و سوم اردیبهشت از فرودگان بین المللی شهید مدنی تبریز عازم سرزمین وحی می شوند، با این توضیح که تا 15 بهمن کاروان‌ها بسته شده و به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

 


وی با اشاره به این‌که تعدادی از دانشجویان به عنوان ذخیره انتخاب شده‌اند تا در صورت انصراف و یا افزایش ظرفیت در کاروان‌های اعزامی حضور خواهند داشت، گفت: امیدوار هستیم تا 85 درصد دانشجویان ذخیره در کاروان های اعزامی امسال نیز حضور داشته باشند.

 


حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که هزینه سفر عمره دانشجویی نسبت به هزینه عادی که دیگر زائران عمره پرداخت می کنند، کمتر است، افزود: هزینه عمره دانشجویان حدود دو میلیون و 200 هزار تومان است که یک میلیون از این مبلغ به صورت تسهیلات بانکی قرض الحسنه در اختیار دانشجو قرار می گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش عمره دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این همایش چهارشنبه هفته جاری از ساعت 14 در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور حجت الاسلام فقیهی رییس ستاد عمره دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می شود.

 


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این ستاد 17 رابط در دانشگاه های مختلف استان جهت نام‌نویسی از داوطلبان و و دریافت مدارک متقاضیان سفر عمره دارد، گفت: قبل، حین و بعد از سفر عمره نشست های مختلف فرهنگی ویژه زائران خواهیم داشت که مدیران کاروان ها نیز ملزم به اجرای چنین برنامه هایی هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات