۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۴۰۳۲۴
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

وحدت و همدلی تنها در سایه ولایت فقیه امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که یکی از پایه ها و اساس اقتدار نظام اسلامی وحدت است و وحدت ملی از قدرت و اقتدار نظام است، گفت: وحدت و همدلی تنها در سایه ولایت فقیه امکان پذیر است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم میلاد پیامبراکرم و امام جعفر صادق جمعه شب درجمع اصولگرایان کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) این شهرستان با تبریک این روز به مسلمانان ایران، وحدت را نیازمند محوردانست و گفت: نبی اکرم، ارزش های اسلامی و اصول اسلامی محور وحدت است.

 

وی تحقق وحدت در جامعه اسلامی را نیازمند تمرین بیشتری دانست و از مسجد به عنوان محل تمرین وحدت بین مسلمانان نام برد وتأکیدکرد:  نمازجمعه و جماعت خود تمرین وحدت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر این که نماز تمرین وحدت است و وحدت را باید در مسجد تمرین کرد افزود: یکی از پایه ها و اساس اقتدار نظام اسلامی وحدت است و وحدت ملی از قدرت و اقتدار نظام است و هرکس به حوزه وحدت چنگ بیاندازد به همه حیثیت و آبروی ما چنگ انداخته است و گناهش نابخشودنی است.

 

وی با اشاره به این که در هر اجتماعی که اخلاق اسلامی و محبت، صمیمیت، ایثار، احساس وتعهد به یکدیگر باشد حالا این جا چه خیابان باشد و چه بیابان شهر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یاد آورشد: شهری که 15 سال همسایگانش از یکدیگر خبر ندارند و افرادش نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت ندارد این شهر، شهر نیست و بیابان است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان این که جریان های اجتماعی، فردی نیست و هرحرکت جمعی و هر موج اجتماعی نیازمند به یک جمع به هم پیوسته است گفت: اگر می خواهید در آینده مفید و موثر باشید چاره ای به غیر از همگرایی ندارید.

 

به گفته وی، از هم اکنون باید چگونه زیستن و چگونه مردن را انتخاب کنیم که چگونه می خواهیم زندگی کنیم و چگونه می خواهیم بمیریم.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران بر تأثیرگذاری اصولگرایان تأکید کرد و گفت: برای این که تأثیرگذار باشیم باید راه های تأثیرگذاری را که وحدت و همگرایی است پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، خود شیفتگی و منیّت ها را برای جامعه اصولگرایی سم دانست و یادآورشد: کسی که آنقدار خود خواه و مغرور باشد که دیگران را در شأن خود نداند فکر می کند اصولگرا است در حالی که صدها متر از اصولگرایی دور است.

 

به گفته وی، افرادی می توانند اصولگرا باشند و یا افرادی که اصول دارند می توانند با هم جمع شوند، لذا اگر می خواهیم اثرگذرا باشیم باید موانع سد راه را برداشت.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در ادامه تأکید بر حمایت از اصولگرایی گفت: اصولگرایی حزب نیست بلکه ما مقلّدان رهبری هستیم و خود را با مواضع رهبری و رهنمودهای معظم له تنظیم می کنیم.

 

وی با اشاره به این که خط قرمزهایی را که رهبری تعیین کرده است را خط قرمز می دانیم و هرکس از آنجا عبور کند به او تذکر می دهیم گفت: ما فتنه را خط قرمز و آمریکا را دشمن شماره یک ملت های جهان و ایران می دانیم، لذا می گوییم هرکس رد پایی در فتنه دارد حق ندارد میراث دار نظامی باشد که میراث شهدا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تأکید کرد ما از مجلس اصولگرا و مجلسی که بر اصول تکیه کند حمایت می کنیم و اگر 50 وزیر هم بیاورند که رد پایی در فتنه داشته باشند مجلس باید با آن مقابله کند، چرا که فتنه یک دو نفر نبودند بلکه آنها آمده بودند که بساط نظام را جمع کنند.

 

به گفته وی شعار نه غزه نه لبنان، استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی و شعار بر علیه امام خمینی و پاره کردن عکس امام، و نوشیدن آب و روزخواری و دهن کجی به مقدسات شعار انتخاباتی نبود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: سی کشته و آتش زدن نزدیک به 200 مغازه و مسجد لولا و با کوبیدن بلوک سیمانی به سر بسیجی و کشته سازی و بعد حضور سران فتنه در مراسم ختم کسانی که بعدا گفتند ما زنده ایم همه برای به هیجان آوردن مردم و اعتراض مردم بر علیه نظام بود.

 

وی با اشاره به این که برخی افراد می گویند چرا بر فتنه تأکید می کنید، گفت: باید گفت تا مردم آگاه شوند که این ها که آمده بودند تا براندازی کنند و در آن جمعه کذایی که با کفش در صف نماز ایستادند و شعارهایی دادند که انتخاباتی نبود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یاد آورشد: ما اصولگرایان که مقلد رهبری هستیم باید بیشتر دل بسوزانیم و مراقب باشیم چرا که تنها راه رسیدن به وحدت همین راه است و هیچ راه دیگری وجود ندارد./1307/پ201/ب6

ارسال نظرات