۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۰۲۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

گسترش تفکر ولایی در جامعه دینی از مهم‌ترین اقدامات امام صادق بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تبیین علمی دین مبین اسلام، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد و گسترش تفکر ولایی در جامعه دینی از مهم ترین اقدامات امام صادق(ع) بود.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: این امام همام در حدیثی می فرمایند هر کسی ولایت ما را بپذیرد در این دنیا هم در بهشت قرار دارد فقط باید هوشیار باشد شیاطین او را از بهشت بیرون نکنند.

 

وی ادامه داد: همچنین امام صادق(ع) در حدیث دیگری می فرمایند: اسلام بر نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار بوده و در این بین موضوع ولایت از سایر موارد افضل و برتر است یعنی اگر حتی نماز، روزه، زکات و حج خود را نیز به خوبی ادا کنیم اما ولایت نداشته باشیم کار ما همانند گنجینه باارزشی است که کلید آن را نداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ولایت کلید ارزش ها و نگین گنجینه معارف الهی است، اضافه کرد: گسترش تفکر ولایی در جامعه دینی از مهم ترین اقدامات امام صادق(ع) بود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تربیت نیروی متخصص و کارآمد، مستندسازی دین مبین اسلام با عقل و منطق و قرآن، تبیین علمی دین، توجه به مسائل اقتصادی جامعه و ... را از دیگر اقدامات مهم امام صادق(ع) برشمرد و افزود: پیش از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع)، ائمه اطهار(ع) به علت شرایط سیاسی اجتماعی فرصت تبیین علمی دین اسلام را نیافتند اما در زمان این دو امام همام اوج ارتقای علمی دین اسلام اتفاق افتاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شمار احادیث نقل شده از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) از مجموع احادیث نقل شده از 10 امام دیگر بیشتر بوده و این دو امام با تربیت نیروهای متخصص در رشته های مختلف توانستند مبانی علمی دین اسلام را مستندسازی کرده و آن را برای آیندگان باقی گذارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که توجه به مسائل اقتصادی جامعه اسلامی یکی دیگر از ویژگی های برجسته امام جعفرصادق(ع) بود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده ریشه در آموزه های امام صادق(ع) دارد همان گونه که این امام می فرماید: کسی که بدون تولید تنها مصرف کند، سربار جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که کار و تلاش، اقتصاد مقاومتی، عزت نفس داشتن مسلمانان، وابسته نبودن به دشمنان از لحاظ اقتصادی و ... از آموزه های امام صادق(ع) بود که باید در حال حاضر نیز در کشور و جامعه اسلامی ما پیگیری شود، اضافه کرد: در حالی که دشمنان نظام اسلامی با کارشکنی های متعدد خود از جمله کاهش قیمت نفت سعی در ضربه زدن به نظام دارند ما باید با کار و تلاش فراوان و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی کارشکنی های آنها را خنثی کرده و از این پیچ تاریخی نیز به مؤفقیت عبور کنیم.

 

قیام نوزدهم دی قم؛ نقش آفرینی ویژه طلاب در پیروزی انقلاب

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد قیام نوزدهم دی ماه سال 56 طلاب حوزه علمیه قم، اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه قم در دی ماه سال 56 در اعتراض به چاپ مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات، با مراجعه به بیوت مراجع تقلید، قیام کرده و روند انقلاب اسلامی را سرعت دادند.

 

وی با بیان این که قیام نوزدهم دی ماه طلاب حوزه علمیه قم ابهت شاه و دستگاه شاهنشاهی را شکست و مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد، افزود: این قیام که نقش آفرینی ویژه طلاب در پیروزی انقلاب بود طلسم نظام شاهنشاهی را سست کرده و با تداوم آن در قالب قیام های بعدی زمینه برای سرنگونی حکومت شاهنشاهی در ایران فراهم شد.

 

آیت الله انصاری معلم اخلاق و تواضع بود

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به درگذشت آیت الله یحیی انصاری شیرازی، از استادان برجسته اخلاق و فلسفه حوزه علمیه قم، ضمن تسلیت به این مناسبت، اظهار کرد: این عالم ربانی معلم اخلاق، اخلاص و تواضع بود.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که خود وی افتخار چندین سال شاگردی آیت الله انصاری را دارد، چند خاطره از این استاد بزرگ نقل کرد و گفت: طلاب و روحانیان سعی کنند روش و منش مرحوم آیت الله انصاری را الگوی خویش قرار داده و راه وی را ادامه دهند./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات