۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۴۰۲۱۶
مبلغ دینی:

مشکلات امروز جهان نتیجه بی توجهی به قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به این که قرآن برای برخی از مسلمانان به عنوان دکور محسوب می شود، گفت: برخی از مسلمانان این معجزه پیامبر را در طاقچه منازل و یا در جلدی درون خودرو و... گذاشته و سال ها می گذرد و حتی یک بار آن را تلاوت نمی کنند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد رضا صبوحی مبلغ دینی پنج شنبه شب در مراسم ترحیم رضا صفی پور خبرنگار روزنامه ایران و جام جم در کاشان در قائمیه کاشان گفت: امیرمومنان(ع) می فرماید قرآن معجزه پیامبراکرم است، او را به حرف درآورید تا با شما حرف بزند و این را بدانید تا زمانی که شما قرآن را به حرف درنیاورید قرآن هم با شما سخن نخواهد گفت، از این رو بیایید تا آنچه را که حقایق قرآن است برای شما بیان کنم.   

 

وی افزود: اگر مردم این ثقلین را که بزرگترین معجزه پیامبرگرامی اسلام است را درست نگهداری می کردند و از آن به طریق شایسته استفاده می کردند قطعا وضعیت شان این نبود که امروز در دنیا شاهد آن هستیم.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که گاهی وقت ها رفتار ما با پیامبراکرم(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن مانند رفتاری است که با عتقیه داریم گفت: برای داشتن عتیقه ها، بهای سنگینی پرداخت می کنیم اما در زندگی خود حتی یک بار از آن استفاده نمی کنیم.   

 

به گفته وی، گاهی برخورد ما با پیامبر و اهل بیت(ع) و قرآن مانند برخورد با عتیقه است که بهای سنگینی برای آن می دهیم اما حتی یک بار از آن استفاده نمی کنیم.

 

حجت الاسلام صبوحی با اشاره به این که قرآن برای برخی از مسلمانان به عنوان دکور محسوب می شود گفت: برخی از مسلمانان این معجزه پیامبر را در طاقچه منازل و یا در جلدی درون خودرو و... گذاشته و سال ها می گذرد و حتی یک بار آن را تلاوت نمی کنند.

 

وی افزود: مرحوم آیت الله گلپایگانی وقتی قرآن می خواند با طمأنینه و با صبر و حوصله تلاوت می کرد به طوری که بعد یک ساعت تلاوت هنوز در صفحه اول قرآن بود، از ایشان سؤال شد چرا کُند قرآن می خوانی، آیت الله گلپایگانی فرمود، قرآن می خوانم نه کتاب قصه و داستان روی آن فکر و تدبر می کنم، چرا که فردا که بالای قبر من قرآن تلاوت کنند ممکن است آیه، آیه قرآن از من سؤال کنند چرا تو این قرآن را نخواندی و این آیه را ندیدی.

 

این مبلغ دینی یاد آورشد: امام صادق فرمود تا وقتی قرآن می خوانی، قرآن دارد با توحرف می زند و به تو نهیب می زند و می گوید، یوسف پیامبر را درون چاه انداختند، یک نفر هم پیدا خواهد شد تو را در چاه بیندازند و آنچه را که برای یوسف پیامبر پیش آمد برای من و شما هم پیش خواهد آمد.

 

حجت الاسلام صبوحی گفت: شناخت قرآن، شناخت پیامبر و اهل بیت(ع) است، از این رو خداوند در قرآن می فرماید‹‹ اَللهُ وَلىُّ الَّذینَ ءامَنُوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَى النُّور›› بنابراین با قرآن و اهل بیت(ع) مانند اشیاء عتیقه برخورد نکنیم.

 

وی در ادامه، از قرآن به عنوان معجزه همیشه جاویدان پیامبراکرم(ص) ویکی از افتخارات مسلمانان نام برد و یاد آورشد: پیامبران گذشته نیز معجزه داشتند اما معجزه هیچ پیامبری یا باقی نماند و یا سالم نماند،چرا که تورات وانجیل تحریف شدند و تنها قرآن معجزه پیامبراکرم(ص) بود که سالم ماند و خداوندبه عنوان حافظ قرآن آن راحفظ کرده است.

 

حجت الاسلام صبوحی یاد آورشد: این قرآن را که خداوند به عنوان معجزه پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان هدیه کرد، امروز اگر می خواهی مسلمانان را بشناسید به قرآن بشناسید چرا که اگر وارد خانه هر مسلمانی شوید که این خانواده سواد هم  نداشته باشد اما یک جلد کتاب قرآن داخل خانه اش به عنوان تبرک دارد و اگر می خواهی علاقه مردم به پیامبراکرم(ص) را ببینی، کمتر خانه ای را می توانی پیدا کنی که در آن اسم محمد نباشد.    

 

لازم به ذکر است، رضا صفی پورخبرنگار روزنامه های ایران و جام جم در شهرستان کاشان روز گذشته براثر بیماری صعب العلاج در سن 54 سالگی دعوت حق را لبیک گفت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات