۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۸۷۸
رییس مرکز امور قرآنی کشور:

بزرگترین رویداد قرآنی کشور در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی کشور گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور در تبریز برگزار می‌شود.
نخستين جلسه ستاد عالي سي و هفتمين مسابقات سراسري قرآن کريم در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ولی الله یاراحمدی، رییس مرکز امور قرآنی کشور امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: این مسابقات پنجم تا سیزدهم اسفند ماه سال‌جاری به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که در این دوره از مسابقات 450 نفر از قاریان و حافظان برتر کشور که از میان دو میلیون شرکت کننده در مسابقات شهرستانی و استانی انتخاب شده اند، به رقابت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: اگرچه این مسابقات یک رقابت فنی بین حافظان و قاریان برتر است، اما هدف اصلی آن، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و انس نسل جوان با قرآن است.

 


یاراحمدی ادامه داد: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم همزمان با ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) آغاز و اختتامیه مسابقات نیز همزمان با ایام فاطمیه برگزار می شود، که انتظار داریم همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات در تبریز باشیم.

 


رییس مرکز امور قرآنی کشور با بیان این‌که مسابقات سراسری قرآن از سال 61 با عنایات ویژه رهبری آغاز و طی 36 دوره برگزاری اقبال مردم و به‌ویژه جوانان به شکل روزافزونی افزایش یافته است، گفت: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار نفر از شرکت‌کنندگان بزرگسال و 2 میلیون نفر از شرکت‌کنندگان نوجوان و جوان در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی حضور داشتند.

 


وی با بیان این‌که مالزی 2 برابر ایران سابقه فعالیت قرآنی دارد اما امروز ایران سرآمد فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام محسوب می‌شود، گفت: نفرات برتر مسابقات قرآنی به 60 کشور جهان از جمله مکه معظمه اعزام خواهند شد به طوری که کاروان‌های قرآنی اقدام به برگزاری 500 برنامه قرآنی در ایام حج خواهند کرد.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امروز دغدغه آحاد مردم، تهاجم فرهنگی دشمنان است، اظهار داشت: برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در تبریز توفیق خدمت به قرآن و نشر و توسعه فرهنگ قرآنی را شامل حال مسؤولان و مردم مؤمن و متدین این خطه از کشور کرده است.

 


وی با تأکید بر این‌که همه مسؤولان استان از نظر اعتقادی و اداری کمک به این اقدام فرهنگی را وظیفه خود می دانند، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مسابقات و تداوم اثرات آن در فضای استان، شاهد رونق مجالس و محافل قرآنی و توسعه مفاهیم عمیق قرآن در بین مردم باشیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات