۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۳۹۸۴۸
استاد اخلاق حوزه علمیه:

رسیدن به آرمان های والای اسلام در گرو وحدت بین شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا‌ ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که اگر کشور هایی که مدعی مسلمان بودن هستند با یکدیگر متحد باشند و وحدت بین آنها ایجاد شود، بلاد اسلامی تبدیل به یک قدرت جهانی بزرگ خواهند شد، گفت: وحدت و همگرایی بین تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی آسان ترین راه برای رسیدن به آرمان های والای اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، استاد اخلاق حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این‌که آمریکا،انگلستان و دیگر استعمارگران دنیا بدتر از گرگ هستند، گفت: اگر همه مسلمانان با هم وحدت داشتند پوزه استکبار جهانی به خاک مالیده خواهد شد. 

 

وی افزود: عدم اتحاد مسلمانان جهان سبب شده است تا معادن و سرمایه های نفتی و غیر نفتی مسلمانان از سوی استکبارجهانی به غارت برود و دین اسلام لگدمال شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان یادآور شد: اگر کشور هایی که مدعی مسلمان بودن هستند با یکدیگر متحد باشند و وحدت بین آنها ایجاد شود، بلاد اسلامی تبدیل به یک قدرت جهانی بزرگ خواهند شد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه، مسیر و راه پیشرفت توسعه ملت های مسلمان را در گرو وحدت و همگرایی دانست و با اشاره به این که هموار شدن این مسیر وظیفه همه مسلمانان جهان است گفت: وحدت و همگرایی بین تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی آسان‌ترین راه برای رسیدن به آرمان‌های والای اسلام است.

 

حجت الاسلام حسین انصاریان همچنین، وحدت در بین مسلمان جهان را سبب مستقل شدن کشورهای مسلمان جهان دانست و افزود: تمام تلاش ‌دشمنان کشورهای اسلامی برای ایجاد ناامنی در کشورهای مسلمان است.

 

به گفته وی، امروز  دوری از اختلاف و تفرقه و حفظ وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نباید اختلافات جزئی را بزرگ نمایی کرد.

 

حجت الاسلام انصاریان همچنین با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای اطراف ایران و شرایط امروز حاکم بر جهان اسلام گفت: امروز دشمنان اسلام با ایجاد جو اسلام هراسی، شرایط را برای مسلمانان جهان به گونه ای رقم زده‌اند که وحدت بین مسلمانان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: تمامی تلاش‌های دشمنان اسلام و نظام برای اختلاف افکنی و تفرقه انگیزی بین مسلمانان برای ایجاد ناامنی در جوامع و ملل مسلمان است./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات