۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۶۷۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

قیام 19 دی حمایت از ولایت و مرجعیت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام نوزده دی مردم قم در حمایت از ارزش ها، اعتقادات و مراجع بود که مردم به خیابان ها ریختند و در مقابل ضد اسلامیون و استکبار ایستادند.
احمد امير آبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا قیام نوزده دی مردم قم را در حمایت از ارزش ها، اعتقادات و مراجع دانست و گفت: همانند وقایع سال 88 وقتی به اعتقادات مردم توهین شد به خیابان ها ریختند و در مقابل ضد اسلامیون و استکبار ایستادند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دلایل قیام مردم قم در 19 دی ماه سال 56 را زمینه های به وجود آمده توسط رژیم شاهنشاهی عنوان کرد و توضیح داد: رژیم شاهنشاهی به طور کامل سرسپرده دولت آمریکا شده بود و تبعیض طبقاتی هم در حال افزایش بود در این بین موضوع مهمی چون توهین به مرجعیت و به ویژه امام خمینی (ره) خشم مردم را بر انگیخت.
 
امیر آبادی فراهانی رهبران دینی، علما و مراجع را پرچمداران حرکت مبارزاتی در زمان طاغوت توصیف کرد و اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری مبارزات علما، روحانیون، مراجع و به ویژه امام خمینی (ره) موضع گیری های خوبی داشتند و با صدور بیانیه هایی به ویژه در 19دی ماه 56 باعث سریع تر شدن حرکت انقلاب به سوی پیروزی شد.
 
وی با اشاره به خاطرات اندیشمندی آمریکایی بیان کرد: امام خمینی (ره) در دل مردم جای گرفته بود و بر دل ها زعامت و رهبری داشت؛ آمریکایی ها توقع داشتند با تبعید امام خمینی (ره) ایشان از جامعه مسلمین ترد شوند و یا حداقل فراموش بشوند در حالی که با خروج این شخصیت معنوی از جامعه ایران، ایشان جای بیشتری در دل مردم پیدا کرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شخصیت سیاسی مذهبی در دوران تبعید زندگی ساده ای داشت و بعد از رهبری ایران اسلامی نیز همان زندگی ساده را ادامه داد در حالی که زندگی سیاسی ایشان بسیار تفاوت پیدا کرده بود ولی ایشان در ساده زیستی ثابت قدم بودند و این از خصوصیاتی بود که مردم را به سوی خود جذب می کرد.
 
امیر آبادی فراهانی افزود: از آن سو هم مردم عاشقانه امام خمینی (ره) را دوست داشتند و همان گونه که نوع زیستن در تبعید یا رهبری جامعه برای ایشان متفاوت نبود عشق مردم به رهبر کبیر انقلاب بدون توجه به تبعید یا مرجعیت یا رهبریت ایشان ثابت بود؛ همین باعث فرمانبرداری ملت در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی شد.
 
وی روحیات مقام معظم رهبری را بسیار شبیه به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: بدین سبب است که اکنون نیز وقتی رهبر معظم انقلاب از مردم می خواهند که فتنه ای را حل و فصل کنند آنان با جان و مال خود به خیابان ها می آیند و فتنه ها را یکی پس از دیگری خاموش می کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دهه بصیرت در مقایسه 9 دی 88 و 19 دی 56 اظهار داشت: در این دو واقعه به اعتقادات توهین شده بود و در پشت پرده این جریانات دخالت خارجی ها و آمریکایی ها ملموس بود؛ در هر دو مورد نیز مردم نشان دادند در جایی که به مرجعیت توهین شود یا فرمانی از سوی مرجعیت صادر شود لبیک خواهند گفت و از اساس اسلام دفاع خواهند کرد.
 
امیر آبادی فراهانی مردم را مطیع فرمان رهبری دانست و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران رهبر کبیر انقلاب و در ادامه مقام معظم رهبری راهنمای مردم بودند؛ مردم را آگاه کردند و دشمنان و نقشه آنان را برای مردم توضیح دادند؛ در مقابل مردم نیز به روحانیت اعتماد کردند و خط مشی زندگی خود را در مورد موضوعات اعتقادی از روحانیت و مرجعیت دریافت نمودند.
 
وی در پایان از علما و روحانیون خواست تا با روشنگری برای مردم آنها را در جریان امور قرار دهند و با روشن نگاه داشتن فضای سیاسی کشور فضا را برای روشن بینی مردم باز گذارند./836/ت302/ج
ارسال نظرات