۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۶۷۷
مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج خبر داد؛

اعزام ۹۳ هزار ایرانی به عمره با ۳۰۰ پرواز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: تا این لحظه ۹۳ هزار و ۸۵۲ نفر با ۳۰۰ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و ۶۰ هزار نفر نیز تاکنون به کشور بازگشته‌اند.
اعزام زائران ايراني عمره

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسن سرخوش، مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، گفت: تا این لحظه 300 پرواز برای اعزام عمره گزاران به عربستان انجام شده است که 93 هزار و 852 نفر با این پروازها به عربستان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون به طور ثابت 17 هزار و 500 نفر در مکه مکرمه و 17 هزار و 500 زائر نیز در مدینه منوره حضور دارند، و 60 هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: ظرفیت مرحله اول اعزام‌ها تکمیل شده است و نیمه دوم اعزام‌ها از 21 اسفند تا 27 خرداد سال 94 خواهد بود که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده بالغ بر 350 هزار نفر در این دوره اعزام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون اطلاعات 201 هزار نفر برای دریافت ویزا به سفارت عربستان اعزام شده است که این تعداد برای 149 هزار و 780 نفر رقم الکترونیکی دریافت ویزا را اخذ کرده‏ایم و برای 125 هزار و 44 نفر تا روز گذشته از کنسولگری عربستان در تهران و مشهد ویزا دریافت شده است.

سرخوش افزود: روزانه به صورت متوسط 12 پرواز عمره به سمت فرودگاه‌های مدینه منوره و جده انجام می‌شود در این مدت تأخیر بالای شش ساعت تنها سه مورد بوده و بقیه پروازها به صورت عادی انجام شده است./840/د102/ی

ارسال نظرات